Manapság minden az időzítésen múlik. Kevéssel azután, hogy a youtuber Steve Hamilton gyorsulási versenyt rögtönzött két autója: egy Bugatti Chiron Super Sport és egy Rimac Nevera között, a Hennessey alapító-névadó-tulajdonosa, John Hennessey is beült cége legerősebb alkotásába, az 1842 lóerős 6.6 V8-as motorral szerelt Venom F5 kupéba, és véletlenül pont megmérte, méghozzá hitelesített műszerrel, hogy álló rajttal mennyit gyorsult fél mérföldön, azaz 804 méteren.
És hát úgy alakult, hogy miközben a Rimac 332,7 km/órára gyorsult ezen a távon, a Bugatti pedig 311,6 km/órával lépte át a képzeletbeli célvonalat, a Hennessey Venom F5 jóval gyorsabban: 352,5 km/órával száguldott 804 méter megtétele után. A tempót még keményebbé teszi, hogy a manufaktúra állítja: nem is akartak igazából ilyen gyorsan menni, a pontos értékeket „csak később, véletlenül, a telemetria elemzésekor vették észre a mérnökök.” Hm.
A pontos értékek persze nem mérvadók, hiszen egyik autót sem hivatásos sofőr vezette, ezért a mérések során az ideálisnál (azaz a nullánál) nagyobb szerep jutott az emberi tényezőnek. Jól mutatja ezt, hogy a Hennessey profi tesztpilótája, David Donohue már 357 km/órát is elért ugyanezen a távon – na de pont az itt az üzenet, hogy a 350 km/óra akár egy átlagembernek is összejöhet.
A Michelin Pilot Sport Cup 2R abroncsokkal szerelt Venom F5 egyébként 6,82 másodperc alatt gyorsul 160-ról 320 km/órára – ez sem rossz érték. Ha most kaptál kedvet az autóhoz, még nem késtél le semmiről: a 40 darabosra tervezett szériából még csak 23-at gyártottak le, a fennmaradó 17 még rendelkezésre áll. Persze nem minden kivitel: a cikkünkben említett kupé, valamint a Revolution Roadster már nem elérhető, ellenben az alapkivitelű roadster, valamint a Revolution Coupé (amely ugyanolyan erős motorhoz csökkentett tömeget, hatékonyabb hűtést és agresszívabb aerodinamikát társít) szabadon megvásárolható.