A magyarok 43 százaléka munkába vagy iskolába járásra használja az autóját, valamivel több mint ötödük pedig a bevásárlásoknál veszi hasznát – derült ki a Chery felméréséből.
A két nemet vizsgálva azonban jókora eltéréseket láthatunk: míg a férfiak 46 százaléka, addig a nőknek csak a 39 százaléka jelölte meg a munkába és iskolába járást elsődleges felhasználási célként. Ugyanakkor a hölgyek 26 százaléka jelezte, hogy elsősorban vásárláskor használja az autót, míg a férfiaknak mindössze a 18 százaléka válaszolta ezt. További érdekesség, hogy az autót kiugróan magas arányban használják munkába és iskolába járásra a községekben élők: 51 százalékuknál ez a jármű elsődleges funkciója.
A teljes, 16–59 éves népesség negyede naponta, további 15 százaléka pedig hetente többször ül volán mögé. A mindennapos autóvezetés különösen a férfiak (32%) és a diplomások (31%) körében magasabb az átlagnál. A megkérdezettek több mint harmada – a bevallása szerint – soha nem vezet.
A leggyakoribb autózás közbeni időtöltés a rádiózás (39%), valamint a saját lejátszási lista hallgatása (33%), ez utóbbi főként a fiatalabbak körében népszerűbb: a válaszadók fele jelölte meg ezt az opciót. Minden tizedik autós hallgat podcastet, de ez a lehetőség a férfiaknál (14%) gyakrabban előfordul, mint a nőknél (4%). A válaszadók 11 százaléka azt állítja, autózás közben csak a vezetésre összpontosít, semmi mással nem foglalkozik.
Szeretnek komfortosan utazni a magyarok, amit jól mutat, hogy a két legfontosabb szempontnak a belső kialakítást (37%) és a kezelőszervek könnyen elérhető, logikus elhelyezését (34%) jelölték meg.
Az intelligens vezetéstámogató rendszerek a válaszadók valamivel több mint egytizedénél fontos kényelmi tényező. Megítélésük alapvetően pozitív: a magyarok abszolút többsége, vagyis 52 százaléka minden olyan eszközt támogat, ami biztonságosabbá teszi a vezetést. Az emberek 21 százaléka viszont úgy gondolja, az autó dolga a figyelmeztetés, de a vezetőé kell hogy legyen a végső döntés.
A kutatásból az is kiderült, hogy az autóvezetők többsége évente egyszer (33%) vagy félévente (22%) viszi szervizbe az autóját, de leginkább a férfiak (63%) és a diplomások (68%) körében jellemző. Viszonylag sokan, a válaszadók 14 százaléka már csak akkor megy szervizbe, ha nagyon fontos.