A Toyota évek óta a téli és a nyári olimpiák kiemelt mobilitási partnere, ami magyarázatot ad a japán márka markáns jelenlétére a párizsi ötkarikás játékokon is. Komolyabb nézeteltérés is kerekedett a támogatói kapcsolatból: a bő kéthetes eseménysorozat kezdete előtt tudósok nyílt levélben támadták a szervezőket, és arra szólították fel őket, hogy határolódjanak el a 2024-es olimpia rivaldafényébe állított, hidrogénhajtású Toyota Mirai, mondván, nem elég környezetbarát.

Palettájából azonban nemcsak a Mirait vonultatta fel a Toyota, hanem a bZ4X-et is – igaz, nem a megszokott méretben. Bár mostanáig a japánok első sorozatgyártású elektromos autóját nem övezte akkora felhajtás, mint hidrogénhajtású márkatársát, az biztos, hogy aki meglátja Párizsban – akár a helyszínen, akár a képernyők előtt ülve –, felfigyel rá, méghozzá okkal.

Fontos feladat hárult ugyanis a bZ4X kicsinyített, távirányítású változatára: a stadionban diszkoszok, gerelyek, kalapácsok és más felszerelések szállítására használják

– magyarázta cikkében az Eurosport.

Visszatérő vendégnek számít a távirányítós Toyota, mely a 2021-ben, az egy évvel elhalasztott tokiói olimpián a labdákért volt felelős, így, ha úgy tetszik, egyfajta előléptetésről beszélhetünk. (Igaz, sokakban inkább az maradt meg, hogy a korábbi labdarúgó-Eb-n a Volkswagen miniautója labdaszállítóként cirkált a pályán.)

@yahoosports How do you get the job of driving these though? #olympics #paris2024 #trackandfield ♬ original sound - Yahoo Sports