A német túraautó-bajnokság történetének egyik legsikeresebb istállója, a HWA AG tavaly év végén jelentette be, hogy modern formában értelmezik újra a Mercedes-Benz korabeli DTM versenyautójának homologizációs változatát, az 1990 és 1991 között, mindössze 502 példányban gyártott Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II-t.
A HWA EVO néven jegyzett, modern utód a modern aerodinamikai és esztétikai elvárásokat szem előtt tartva, illetve a rendelkezésre álló anyag- és gyártástechnológiákat alkalmazva a lehető legkisebb mértékben tért el az eredeti autótól. A karosszéria borítóelemei például szénszálas kompozitból készülnek, így a menetkész tömeg mindössze 1350 kg, ami azonos mértékben oszlik meg a két tengely között.
A motor egy 3.0 V6-os, ikerturbós benzines, 500 lóerős maximális teljesítménnyel. A váltó hatfokozatú, kézi egység, amit a differenciálműbe integráltak (transaxle elrendezés), a végsebesség 300 km/óra körül várható.
Az autóból mindössze száz darabot szándékoznak építeni, a legelsőt pedig, hogy beindítsák a projektet, árverésre bocsátották Németországban. Miközben a HWA EVO várható vételára az előzetes információk szerint valahol 700 ezer euró (280 millió Ft) körül alakul majd, a 001-es alvázszámú variánsért ennek közel kétszeresét, 1,31 millió eurót, azaz 520 millió forintot fizetett egy elszánt gyűjtő.
Ráadásul ebben az árban csak az alap van benne, mindenféle extra nélkül, ha tehát extra fényezést vagy bármilyen kényelmi opciót kérne a vevő, azt még ezen felül kell majd kifizetnie, amikor a HWA gyártásba veszi az autóját.