Augusztus közepén, a tomboló negyven fokban mindenki menekül, aki csak teheti. Ez a klasszikus uborkaszezon, amikor a fű se nő, bár ilyen időben amúgy se tenné. A napi hírek mezején is urolkodó nihilt a napi „kisszínes” események törik meg. 

Uborkaszezon, de miért?

Ez a július második felétől augusztus első feléig tartó időszak. Ilyenkor van a legmelegebb, a legtöbben ilyenkor nyaralnak és lehetőleg nem időzítenek ekkorra fontos munkát, parlamenti ülésszünet van, nincsenek nagy horderejű hírek. A régi keletű magyar kifejezés a német Sauergurkenzeit („savanyúuborka-időszak”) szóból ered, keveredve az ugyanilyen értelmű francia „saison morte” által ihletett holtszezon kifejezéssel.. Magát az uborkaszezon szót az etimológiai szótár szerint 1893-ban írták le először,  és azóta is velünk él.

Ilyen időszakban van esélye megélni a 15 perc hírnevet Sándornak és Terkának, a két autómosót őrző macskának. Létükről a Vásárhelyi Televízió tudósításából értesülhettünk, valamint a hodpress.hu is beszámolt a két négylábú kiugró népszerűségéről. 

” – Várják az ügyfeleket, azokat, akik megsimogatják őket – azt imádják. Az élelmen kívül ez a fő megtartó erő számukra, hogy akik idejönnek, szeretik őket, simogatják őket, beszélnek hozzájuk, kisgyerekektől az idősebbekig, ez a fő megtartó erő, ami itt tartja őket.” – mesélt Mihály a hódmezővásárhelyi autómosó tulajdonosa az őt kérdező riporternek. 

A két őrszem, teljes nevükön Kormos Sándor és Dáni Terézia fontos feladata, hogy felügyelje a létesítmény biztonságát éjjel-nappal, 0-24 órában. Volt úgy, hogy Mihály éjjel 1-kor látogatta meg őket, és ők akkor is a posztjukon voltak. Bár posztjuk pont a bejáratnál található, ahol elhaladnak a mosásra érkező autók, eddig baleset szerencsére nem történt, a helyiek már tudják, hol számíthatnak a cicákra. 

Bemutatkozó videójuk igazi virális siker a Facebook videós felületén, egymillió lejátszás mellett 21 ezer reakció érkezett már a történetükre.