Az autóipar legmodernebb technikáit felvonultató típusai között hosszú évtizedek óta ott szerepel a Mercedes-Benz S-osztály. Betonbiztos választás ez a típus a felső-középkategóriában, de úgy tűnik a piac most nem lelkesedik a típusért, a legnagyobb Mercedesből egyre kevesebb fogy.
Ennek eredményeképp a korábbi kettőről egy műszakra csökkenti termelését a Mercedes legmodernebb, négy éve megnyitott, sindelfingeni üzeme. A teljesen digitalizált létesítményben ezerötszázan dolgoztak eddig, a műszakcsökkentés miatt számuk várhatóan csökkenni fog, a Mercedes hivatalos közleménye szerint nekik más területeken keresnek majd munkát. – írta az Automotive News Europe.
Az S-osztály mellett az elektromos hajtású prémium típusok is bajban vannak, ezekből is egyre kevesebbet szív fel az autópiac.
A második negyedévben 33400 darab készült az S-osztály, EQS, EQS SUV, és GLS típusokból, ami közel 25 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest (44 200 eladott darab).
Darabszámra ez nem sok a Mercedes teljes termeléséhez mérve, de az igazán komoly profitot ezek a luxusmodellek termelik, ezért pénzügyi szempontból már fájó a visszaesés, a haszonkulcs 13,5 százalékról 10,2 százalékra esett vissza az idei második negyedévben.
Egy ilyen összetett iparágban pedig ez a változás tovább gyűrűző gazdasági hatásokkal jár, a visszaesést megérzik a beszállítók is. Az autóipari weblap német kiadásának név nélkül nyilatkozó, S-osztályokhoz beltér alkatrészeket szállító cég vezetője egyenesen katasztrófálisnak nevezte a helyzetet.
Stuttgartban, a német autógyártás egyik központjában akad olyan Mercedes kereskedés ahol 2023 őszén adták el az utolsó S-osztályt, egy másik helyen pedig a kiállított, tesztautóként 5000 kilométert futott EQS-t nem tudják eladni hetek óta 32 millió forintért (jelenleg ez a felszereltség 51 millió forint a német piacon).
A kilátások tehát romlottak, de azért messze nincs krízishelyzet, Sindelfingen állandó munkatársait felszívja majd az E-osztály, és a GLC három műszakban pörgő gyártósora, és ha az S-osztály megkapja a ráncfelvarrást 2025-ben akkor a kereslet is megélénkülhet, így az sincs kizárva, hogy ott is visszaállítják a két műszakos termelést.