A Koenigsegg minden téren vezető szerepre tör a hipersportkocsik között. A lehető legnagyobb végsebesség a 0-400-0 km/órás rekordok mellett a versenypályákon is gyűjtik a skalpokat: a svéd autógyártó új pályarekordot állított fel a Laguna Seca versenypályán egy olyan pilótával, aki korábban sosem járt ott – ráadásul egy olyan autóval, amely szintén először ment körbe a pályán.

A szóban forgó jármű a Koenigsegg Jesko Attack, egy 1600 lóerős, duplaturbós szörnyeteg, amelynek menetkész tömege alacsonyabb, mint egy új Toyota Supráé. 240 km/órás sebességnél több mint 680 kilogramm leszorítóerőt termel – ami kulcsfontosságú volt a Laguna Secán, hiszen a Jesko Attack elég erős ahhoz, hogy a 3,6 kilométeres pályán háromszor is elérje ezt a sebességet.

Jesko Attack

A svéd fejlesztésű szárazföldi „rakétában” 5,0 literes, biturbós V8-as motor hajtja, ami 1600 lóerőt és 1500 Nm-t ad le, amennyiben magas etanoltartalmú E85-ös üzemanyaggal tankolják. A Koenigsegg Jesko gyártását 2021-ben kezdték, az Attack kivitel pont erre a célra van kihegyezve, az „átlagos” Jeskótól eltérő aerodinamikai kialakítással, alacsonyabb végsebességgel, de komolyabb leszorítóerővel, gigantikus hátsó szárnnyal.

A rekordkísérletet Markus Lundh, a Koenigsegg tesztpilótája és prototípus-technikusa hajtotta végre. Más gyártók a helyszínen hosszú ideig csiszolják, finomhangolják a technikát, és csak ezután futnak neki a rekordnak. Ezért érdemes még egyszer felidézni: ez volt Lundh első látogatása ezen a pályán, és a gyártó is először vitte ide a Jeskót. Ennek ellenére Lundh-nak sikerült 1:24:86-os köridőt elérnie a Jesko Attackkal – ami elég gyors volt ahhoz, hogy elhódítsa a koronát a Czinger 21C-től, amely 2021-ben 1:25.44-et futott.

Gyors? Villámgyors! Az Acura ARX-01B, egy vérbeli Le Mans-sorozatú versenyautó tartja jelenleg a Laguna Seca abszolút leggyorsabb köridejét, és az is csak 1:10:10-et ért el. Az, hogy egy bármilyen típusú sorozatgyártású autó ilyen közel kerül ehhez az időhöz, jól mutatja, mennyire nem ismernek kompromisszumot a Koenigsegg táján.