1989-ben mutatta be a  BMW az egyik legstílusosabb túrakupét, az E31-es kódjelű 8-as sorozatot, ami fenséges motorjaival, légies formájával azóta autóipari klasszikussá érett. V8-as, V12-es motorjai ma már kuriózumnak számítanak, és mivel csupán 1999-ig gyártották a modellt, egyre ritkább látvány.

Épp ezért a gyári állapotért küzd a legtöbb tulaj, a merész tuningra kevesebben vetemednek. A kaliforniai Reyn Speed Shop csapata viszont gondolt egy merészet, és feltuningolt egy régi 850i-t.

Négy év munka van ebben a BMW 8-as tuningban 1

Az általuk átépített darab új nevet kapott, immár BMW 858 CSL a megnevezés, a restomod pedig könnyen felismerhető, mivel elvesztette bukólámpáit, az ikonikus alkatrész helyén szellőzőnyílásokat találunk. Az eredeti tömegből könnyű karbonszálas karosszériaelemekkel faragtak, a stabilitást ültetett futóművel és nagy teljesítményű karbonkerámia fékrendszerrel növelték, az eredeti motort pedig nemes egyszerűséggel kidobták.

Négy év munka van ebben a BMW 8-as tuningban 23

A 300 lóerős, ötliteres, V12-es szívó benzinmotor helyére egy szintén turbómentes motor került, az E60-as M5-ösből származó vérmes V10-es. Eredetileg ez is ötliteres, de alaposan átgyúrták az amerikai tunerek, 5,8 literre növelték a lökettérfogatot, Eventuri légbeömlőcsövek látszanak a fotókon, és itt is fellelhető némi karbonszálas kiegészítés. 

A pontos teljesítményt nem közölték, de a motort építő műhely már készített egy hasonló motort 2018-ban, amit 720 lóerősnek mértek, az utcai verzió programja akkor 620 lóerőt tudott felmutatni. Ezek a számok nem légből kapott értékek, és az eredeti motor is tudott 507 lóerőt, ami már bőven elég az E31-es meggyőző mozgatásához. Az autót négy évig faragták, építették, hogy elérje a jelenlegi formáját, és minden részletre odafigyeltek.

Négy év munka van ebben a BMW 8-as tuningban 25

A felnik például saját gyártású, tervezésű darabok, amelyeket az E46 M3 CSL, 850CSi és Alpina kerekek ihlettek. A beltérben pedig feltűnnek az E60-as műszerei, kapcsolói és egyéb elemei. Ezek mögött a teljes elektronikai vezérlést is átemelték, vagyis elvileg egy átlagos BMW-műhelyben is simán tudnák szervizelni a konstrukciót. Ez is volt a cél, a tulajdonos hosszú túrákat tervez a géppel a BMW Blog bejegyzése szerint. 

Négy év munka van ebben a BMW 8-as tuningban 26