Egy horvát, elektromos autókat javító műhely, az EV Clinic igen érdekes termékkel állt elő. Van benne némi irónia, humoros fricska, amit mindenki úgy értelmez, ahogy akar. Egyfajta pótakkumulátort árulnak elektromos autókhoz, amit külsőre benzineskannának álcáztak.
Csavaros poénként az elnevezés pedig pont ennek tagadása, hiszen Not a Canister néven fut a termék. A sötétzöld, klasszikus benzineskannákra emlékeztető megjelenésű dobozban nem is találunk benzint, belsejét a Tesla Model S-ből származó Panasonic 18650NM akkumulátorcellák töltik ki.
A „powerbank” összesen 5,2 kWh kapacitással rendelkezik, amelyből 4,2 kWh használható – az EV Clinic szerint ez elegendő ahhoz, hogy megtegyük az utolsó néhány kilométert a töltőpontig, ha már nagyon szorult helyzetbe kerülnénk. Az inverternek köszönhetően a powerbank tölthető hálózatról, de közvetlenül napelemes rendszerről is, a töltési teljesítmény alapból 250 watt lehet, és 2000 wattig bővíthető.
Az ötletnek azonban van néhány hátulütője: a kanna körülbelül 50 kilogrammot nyom, így csak jelentős erőfeszítéssel lehet ki- és berakodni a csomagtartóba. Ráadásul a maximális folyamatos töltési teljesítmény 2500 watt, ami nagyjából egy normál konnektor teljesítményének felel meg, így körülbelül 100 percig tart, amíg a 4,2 kWh-s kannából átcsorog az energia a kocsiba. A gyártó szerint minimum 20 megtehető kilométert lehet nyerni ezzel a szerkezettel.
Az EV Clinic meglehetősen ambiciózus, 5000 eurós árat kér a kannáért, ami így tényleg inkább a poén kategória, hiszen a konkurensek ennél alacsonyabb áron kínálnak hasonló termékeket: az Ecoflow például egy 3,6 kWh-s akkumulátort kínál 3,5 kW folyamatos teljesítménnyel 2500 euró alatt. Az Ecoflow akkumulátor további 1800 euróért 7,2 kWh kapacitásra növelhető, és még így is jóval az EV Clinic ára alatt marad.