Az oroszok úgy tűnik, hogy már a szovjet érában is érezték, hogy a jövő a nagy, egyterű autóké lesz, amit az alábbi jármű is bizonyít. Ez a különleges autó a Moszkvics 408 alapjaira épült, és kimondottan személyfuvarozásra fejlesztették az oroszok.

A speciális taxit a szovjet vezetőség rendelte meg 1962-ben, arra hivatkozva, hogy a hagyományos tömegközlekedési eszközökhöz hasonlóan a taxikat is egységes formára kell szabni. Így született meg 1964-ben az első és egyetlen VNIITE-PT egyterű, amit a Moszkvai Műszaki Egyetemen fejlesztettek ki.

Kár, hogy ez a szovjet találmány elvérzett 1

Az autó a Moszkvics 408 alvázára épült, ahogy az 50 lóerős motort és a négysebességes váltót is a 408-ból kölcsönözték. A szénacél vázszerkezetre üvegszálas karosszéria került, az oldalára pedig tolóajtó, ami megkönnyítette az utasok beszállását, akár nagyobb csomaggal is.

Kár, hogy ez a szovjet találmány elvérzett 2

Végsebessége állítólag 100 km/óra volt, ami a városi forgalomban teljesen elégséges, még akkor is, ha ezt a sebességet igazából soha nem érte el. Az egyedi taxit Moszkva utcáin tesztelték, de hiába övezte nagy lelkesedés a projektet, a második példány soha nem készült el, túl költségesnek ítélték a konstrukció sorozatgyártását.

Kár, hogy ez a szovjet találmány elvérzett 3

Megvannak az autó méretei is:

Hossza: 4230 mm

Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1625 mm

Tengelytáv: 1900 mm

Tömeg: 1215 kg

Az egyetlen elkészült, és anno működő példány állítólag a noginszki haditechnikai múzeumban látható.