Svájcban nem lehet panasz az utak minőségére, és a javításokat is igyekeznek úgy intézni, hogy a forgalom szabadon haladhasson. Így elég sok problémát kipipáltak már, de a közlekedésszervezés nem dől hátra, így is találnak teret a tökéletesítésre

A cél a forgalom dinamikus szabályozása

Ezért a traffipaxok új generációját tesztelik már. Olyan integrált digitális rendszereket, amelyek igazodnak a helyzetfüggő, esetileg meghatározott sebességhatárokhoz. Az első teszteket Maroggiánál végezték az A2-es autópályán, és az eddigi tapasztalatok pozitívak – írja a polizeiticker.ch.

A rendszer lehetővé teszi, hogy az A2-es autópályán lévő elektronikus kijelzőtáblák által jelzett ideiglenes sebességváltoztatásokat figyelembe lehessen venni az ellenőrzések során.

Az új projekt keretében az A2-es autópálya egyes szakaszait olyan kijelzőtáblákkal szerelték fel, amelyek dinamikusan változnak. A kijelzett sebesség automatikusan változik a forgalom függvényében 120-ról 100-ra vagy akár 80 km/órára.

Biztató tesztek

A tesztek során összehangolták a radar és az automatikus táblák működését, nehogy a jövőben téves bírságokat kapjanak szegény autósok. A több hétig tartó tesztek sikeresen zárultak, így ezen a szakaszon érdemes nagyon figyelni a digitális táblákra, nem lehet megszokásból vezetni, mert ha 120 km/óráról épp az adott időben lecsökkentik 80 km/órára a sebességhatárt, akkor jön a csekk. 

Svájc pedig az az ország, ahol 1 km/órás gyorshajtás is szabálysértésnek minősül. Ilyen minimális kihágásért autópályán 20 svájci frankot, vagyis 8400 forintot kell fizetni, 21-25 km/óra között viszont már 110 ezer forint a bírság. 

Városban 15 km/óra, lakott területen kívül 21 km/óra, autópályán pedig 25 km/óra feletti sebességtúllépésért pedig már beidézik a sofőrt. Ez esetben a büntetés összege minimum 400 svájci frank, azaz 150 ezer forint – az összeg tovább nőhet az illető anyagi helyzetének függvényében, aki a jogosítványa mellett a szabadságát kockáztatja, de az autóját lefoglalhatják vagy le is selejtezhetik.