Továbbra is kimeríthetetlennek tűnik a Ford tárháza, ha ijesztő ötletekről van szó. Az amerikai gyártó az elmúlt évek folyamán többek között az autóhitelek behajtását könnyítette volna meg, vagy éppen az állva vezetést szabadalmaztatta volna, de a felfújható lökhárítókról és más, előzékeny alkatrészekről se feledkezzünk meg. Ezekben a szabadalmakban az a közös, hogy többségük el sem jut a megvalósulásig, nem véletlenül…

…és ha (még) létezik igazság a Földön, ugyanilyen sors vár a Ford új kitalációjára is. 2023 elején nyújtották be, de csak nemrégiben tették közzé azt a szabadalmat, miszerint a Ford a reklámoknak adna új löketet, méghozzá nem is akárhogy. A Ford által felvázolt szisztéma lehallgatná az utasokat, hogy utána az infotainmentrendszer képernyőjén, vagy akár a hangszórókon keresztül személyre szabott hirdetéseket sugározná – írja az InsideEVs.

Igen, szó nincs elírásról: a szabadalom szerint a Ford valóban az utastérben zajló beszélgetésből nyerné ki az információkat, legyenek azok például kulcsszavak vagy úti célok. Az adatvédelmi rémálomnak itt még nincs vége, ugyanis a rendszer gondosan – a zajszintet figyelve – még arra is ügyelne, hogy akkor játssza le a hangalapú reklámokat, ha éppen nem beszélgetnek a kocsiban. Annak érdekében pedig az egyes szpotokra érkező reakciókat is figyelné, hogy a jövőben még relevánsabb hirdetéseket ajánlhasson.

A hirdetések gyakoriságát és sebességét emellett az is befolyásolná, hogy éppen hol és milyen vezetési üzemmódban használják az autót. Iskolai övezetben, valamint terep- és sportmódban a rendszer korlátozhatja a reklámok számát, feltételezvén, hogy a járművezető ilyenkor inkább az útra összpontosítana.

Aggasztóak az egyik nagy autógyártó tervei 1

Nehéz lenne elképzelni, hogy egy nap egymást érjék a hirdetések a Ford infotainmentrendszerében. (Illusztráció: Kovács Miklós/Vezess)

Tekintve, hogy azért szinte senki sem fizetne milliókat, illetve drágább modellek esetében tízmilliókat, hogy az egész út alatt reklámokkal bombázzák, nem valószínű, hogy az elképzeléssel találkozni fogunk a gyakorlatban. Ugyanakkor a Ford már nem először próbálkozik a reklámozás megreformálásával: 2019-ben egy olyan, azóta szintén elfeledett rendszerhez nyújtott be szabadalmat, ami az út menti hirdetőtáblákat másolta volna le digitálisan, azok tartalmát az infotainmentkijelzőre tükrözve.