Továbbra is kimeríthetetlennek tűnik a Ford tárháza, ha ijesztő ötletekről van szó. Az amerikai gyártó az elmúlt évek folyamán többek között az autóhitelek behajtását könnyítette volna meg, vagy éppen az állva vezetést szabadalmaztatta volna, de a felfújható lökhárítókról és más, előzékeny alkatrészekről se feledkezzünk meg. Ezekben a szabadalmakban az a közös, hogy többségük el sem jut a megvalósulásig, nem véletlenül…
…és ha (még) létezik igazság a Földön, ugyanilyen sors vár a Ford új kitalációjára is. 2023 elején nyújtották be, de csak nemrégiben tették közzé azt a szabadalmat, miszerint a Ford a reklámoknak adna új löketet, méghozzá nem is akárhogy. A Ford által felvázolt szisztéma lehallgatná az utasokat, hogy utána az infotainmentrendszer képernyőjén, vagy akár a hangszórókon keresztül személyre szabott hirdetéseket sugározná – írja az InsideEVs.
#Ford's new #patent application #US20240289844 reveals an in-vehicle ad system that uses vehicle data (location, speed, traffic) and user info (route, preferences) to tailor ads during trips via the car's HMI. A smart blend of tech and marketing! #Automotive #AdTech #SmartCars $F pic.twitter.com/5SCvKLlxY9
— Interesting Patents (@PatentPulse) September 1, 2024
Igen, szó nincs elírásról: a szabadalom szerint a Ford valóban az utastérben zajló beszélgetésből nyerné ki az információkat, legyenek azok például kulcsszavak vagy úti célok. Az adatvédelmi rémálomnak itt még nincs vége, ugyanis a rendszer gondosan – a zajszintet figyelve – még arra is ügyelne, hogy akkor játssza le a hangalapú reklámokat, ha éppen nem beszélgetnek a kocsiban. Annak érdekében pedig az egyes szpotokra érkező reakciókat is figyelné, hogy a jövőben még relevánsabb hirdetéseket ajánlhasson.
A hirdetések gyakoriságát és sebességét emellett az is befolyásolná, hogy éppen hol és milyen vezetési üzemmódban használják az autót. Iskolai övezetben, valamint terep- és sportmódban a rendszer korlátozhatja a reklámok számát, feltételezvén, hogy a járművezető ilyenkor inkább az útra összpontosítana.
Tekintve, hogy azért szinte senki sem fizetne milliókat, illetve drágább modellek esetében tízmilliókat, hogy az egész út alatt reklámokkal bombázzák, nem valószínű, hogy az elképzeléssel találkozni fogunk a gyakorlatban. Ugyanakkor a Ford már nem először próbálkozik a reklámozás megreformálásával: 2019-ben egy olyan, azóta szintén elfeledett rendszerhez nyújtott be szabadalmat, ami az út menti hirdetőtáblákat másolta volna le digitálisan, azok tartalmát az infotainmentkijelzőre tükrözve.