Tíz-tizenöt éve még röhögtünk a kínai autók botladozásain, ma viszont ámulva figyeljük, mire képesek. A BYD például saját almárkával mutatja meg a régi európai gyártóknak, hogy hol tartanak technológiában.
A Yangwang egyenesen a Ferrari-, Lamborghini-, Lotus-, Mclaren-vásárlók érdeklődését szeretné felkelteni. Vagy pontosabban azokét, akik ilyen megjelenést és teljesítményt szeretnének olcsóbban, kínai módra, néhány szokatlan extrával. Ráadásul ez nem csak terv vagy ígéret, ezek létező, működő autók: kínálatukban jelenleg két modell van: az U8 plug-in hibrid SUV és az U9 szupersportautó.
Az U9 négy villanymotorjából közel 1300 lóerőt termel, amihez 80 kWh-s BYD Blade lítium-vas-foszfát akkumulátor adja az energiát. A gyári adatok szerint 0-100 km/órás sprintje 2,36 másodperc, negyedmérföldes ideje 9,78 másodperc, végsebessége pedig 309 km/óra A kínai, európainál megengedőbb CLTC mérési ciklus szerint hatótávolsága 450 km.
A nagyjából 87 millió forintnak megfelelő összegért kapható Yangwang U9 800 voltos architektúrára épül, és akár 500 kW-os töltést is támogat. Ráadásul egyszerre két töltővel is tölthető. A BYD állítása szerint 30%-ról 80%-ra mindössze 10 perc ez a mutatvány.
Mégis leglátványosabb trükkje a karosszéria stabilitását adó kerékfelfüggesztés. A BYD DiSus-X képes külön, kerekenként szabályozni a futómű paramétereit, a magasságot, a lengéscsillapítás mértékét, és a buli üzemmódban egyfajta low-riderként mutat be trükköket.
Képes „táncolni”, akár az egész karosszériát egy ugrással a levegőbe tudja emelni, és a szintén független nyomatékelosztásnak köszönhetően ez az autó is tud egy helyben fordulni, akárcsak az új elektromos Mercedes G-osztály.
Ilyen műsorra kevés autó képes, még a 80 milliós kategóriában is, és bár kissé bazári a hangulat, ez legalább valami friss, új, egyedi hangulatú valami a szupersportkocsik között, a nem létező 84 milliómat lehet, inkább erre költeném, mint egy Ferrarira.