1974 jeles dátum a Lamborghini életében, ekkor indult a Countach sorozatgyártása Sant’Agata Bolognese üzemében, a radikális formájú sportautóról pedig már akkor sokan sejtették, hogy legendává érik majd. A Countach volt az első típus, aminek karosszériája házon belül készült, és a beltér kialakítása, a kárpitozás, bőrözés is ennél a típusnál került a Lamborghini központi irányítása alá.
Ezt a mérföldkövet, az ötven éves évfordulót megünnepelve a Lamborghini vezetősége visszavitte születési helyére az első Countach LP400-ast, a gyártósorra, ahol ma már olyan high-tech csodák születnek, mint a Revuelto.
A Countach ígéretét a Genfi Autószalonon villantották meg az olaszok 1971 tavaszán, majd három év tesztelés, fejlesztés, és több prototípus után megszületett a Miurából származó V12-es motorral szerelt, 370 lóerős Countach LP 400-as. A típus fejlesztésével karöltve történt a gyár felújítása, ami lehetővé tette, hogy külső karosszériaépítők helyett már a Lamborghini teljes felügyelete alatt történjen a lemezek kialakítása.
Az autógyár sokat változott az évek során, a kezdeti 12 000 négyzetméterről mára 346 000 négyzetméterre bővült, de egyes részei változatlanul maradtak fenn. A tér azonos, de a Countach idejében azért másképp zajlott a munka.
Akkoriban inkább egy nagy műhelyben születtek az olasz csodák, a karosszéria elemeit kézi szerszámokkal alakították a végleges formájukra. Természetesen voltak sablonok, mérhető értékek, de olaszokról beszélünk, akik egy kicsit művészek, finoman szólva beleviszik lelküket az ilyen ipari munkákba is, így minden Countach egy leheletnyit eltér a többitől.
Az első szériából így négy év alatt mindössze 152 darab készült, az alumínium megfelelő formára való alakításához idő kellett. A következő LP 400 S gyártását már felpörgették 1978-1982 között 235 darab készült. Ennek a karakternek a megjelenését már az alacsony oldalfalú Pirelli gumik, és a jellegzetes, „telefontárcsás” felnik határozták meg, és sokaknak ez a forma, az igazi Countach. Ez lett igazán világhírű, a szélesebb sárvédőkkel, és látványos hátsó szárnnyal.
Innen nem volt megállás, a következő két évben már 323 darab készült, a Countach Quattrovalvole pedig már szinte tömegtípusnak számított 631 gyártott darabbal 1985-1988 között. Ebbe már 4,8 literes helyett 5,2 liter lökettérfogatú V12-es motor került, hengerenként négy szeleppel, dupla Weber karburátorokkal, valamint az amerikai piac számára már Bosch K-Jetronic befecskendezéssel is.
A Countach 25. éves évfordulós széria a cég alapításának ünnepére 1988-1990 között 658 darabos szériában készült. Ez a modell átdolgozott aerodinamikai csomagot, és a típus történetében először karbonszálas műanyagból készült karosszériaelemeket kapott.