Csak a jóság vezérli, hiszen az agyában már kialakult az ideális kép, a megfelelő haladási sorrend, amihez a környéken lévő 3-4-5 autósnak automatikusan alkalmazkodnia kellene.

Csakhogy a bökkenő pont itt van, a többi autós nem lát a jótevő fejébe, nem mindig egyértelmű a szándék. Mégis az integetés egyfajta nyomasztás is, hogy itt a lehetőség, tessék, ennyire jófej valaki, gyorsan cselekedni kell, és élni az adandó alkalommal. 

Csak utánad!

Ez a viselkedésforma fellelhető autós-autós, de autós-gyalogos viszonyban is. Utóbbi talán még jellemzőbb, amikor a zebra nélküli út szélén ácsorgó, várakozó gyalogost engedi át a jószívű autós.

Ilyenkor a gyalogos köszöni szépen, és hirtelen megindul, de a probléma megint az, hogy a többi közlekedő erre nem számít. Ha nincs gyalogos-átkelőhely, akkor váratlanul érheti a hirtelen lelépő, még visszaintegető gyalogos, aki talán nem is néz annyira alaposan szét, hiszen őt „elengedték”. 

Bár pontos globális statisztikák nem állnak rendelkezésre, a jelenségnek már van angol elnevezése. „Wave of death„, vagyis a halál integetése, ami egyértelműen leírja a problémás szituációt. Az Egyesült Államokban, ahol megszokottak a többsávos utak (gyakran ezeken át kell elkanyarodni valamelyik irányba), még inkább kockázatos integetni valakinek, hogy menjen csak nyugodtan. Itt egy tökéletes példa, jól látható a „gyere már” integetés. 

Az udvariasság veszélyes is lehet

Ezzel gyors indulásra késztetik a sofőrt, aki nem látja be jól az utat, a balról érkező meg természetesen semmit sem tud az előzékenyen átadott elsőbbségről.

Never trust a "wave out."
byu/xcj7 inIdiotsInCars

A jelenet jól mutatja, miért kell óvatosan bánni az ilyen kedves gesztusokkal a közlekedésben. Előzékenynek, türelmesnek lenni üdvös a volán mögött, de a közlekedési rendet teljesen felforgatni már inkább veszélyes, mint hasznos.

Lemondanál az elsőbbségről? Így csináld!

Mindezek mellett a mindennapi életben ugyanakkor adódhatnak olyan forgalmi szituációk, amikor érdemes elgondolkodnunk azon, hogy elsőbbségünkről lemondunk. De nem mindegy, mindezt hogyan tesszük:

Az elsőbbségről lemondást:
 
• Saját döntése alapján, kizárólag az elsőbbséggel rendelkező kezdeményezheti!
• Kikényszerítése tilos!
• Egyértelműen kell jelezni! (lassítás, megállás, kézzel intés stb.)
• Csak egyetlen járműre vonatkozik! (és nem a teljes, feltorlódott kocsisorra)
• Visszavonni nem lehet!
 
Figyeljünk ugyanakkor arra, hogy osztottpályás úton a velünk azonos irányban haladó más járművek vezetőitől nem várhatjuk el, hogy automatikusan ők is lemondjanak az elsőbbségükről! Erről ők döntenek, s amíg ezt nem teszik, addig elsőbbségi helyzetben vannak!

Real quick reminder never to trust the "Wave of Death"... especially across 3 lanes of traffic. [OC]
byu/drewer23 inIdiotsInCars

Ez is olyan terület, mint minden más az autózás világában, a legjobb józan mértéket szabni a dolognak, átlátni a helyzetet, és megtalálni a legbiztonságosabb megoldást, ami általában mindig a szabályos megoldás is.