Már több alkalommal elhangzott, de most a legmagasabb szintű vezetők is megerősítették, hogy a Ford Mustang marad V8-as, amíg csak lehet. A Ford ragaszkodni fog a jól bevát recepthez, amely a nagy hengerűrtartalmú V8-ast kézi váltóval párosítja, szembenézve a szigorúbb kibocsátási előírásokkal és a változó vásárlói szokásokkal.
Ezt ausztrál médiának adott interjúban Laurie Transou, a Ford Mustang globális főmérnöke erősítette meg: „Amíg a V8-as motor értékesíthető, addig a Mustang kínálat része lesz. Jim Farley, (a Ford vezérigazgatója) említette, és egyetértünk abban, hogy megduplázzuk erőfeszítéseinket a V8-asunk megtartásával kapcsolatban” – mondta Transou.
„Azt mondanám, hogy jelenleg egyedülálló helyzetben vagyunk a piacunkon. A Mustang az egyik utolsó izomautó, amely még mindig elérhető V8-as motorral, miután a versenytársak, mint a Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger és Charger, kivonultak a V8-as értékesítési versenyből.
A Chevrolet Camaro mondhatni nyugdíjba vonult, miután az utolsó autó 2023-ban legördült a gyártósorról, míg a következő generációs Dodge Charger elektromos hajtáslánccal érkezett meg. A Charger kap majd benzines motort, turbófeltöltős soros hathengeres motorokat várnak ehhez a modellhez a szakértők.
Eközben a Ford folyamatosan kínált V8-as motort a Mustang motorpalettáján, amióta a modellt 1964-ben bemutatták. „Azt mondanám, nagyon büszkék vagyunk arra, hogy még mindig gyártjuk a V8-ast” – mondta Joe Bellino, a Mustang globális márkamenedzsere.
„Folyamatosan figyeljük, hogy mit akarnak a vásárlóink. És mindent megteszünk, hogy azt szállítsuk, amit ők akarnak” – mondta Transou. „Amit a vásárlóink most akarnak, az a kézi váltó. „A hithű Mustang rajongó szereti a kézi váltót, ezért továbbra is elérhető ez az opció.”