Böhöm nehéz autók, 4-500, sőt 800-1000 lóerővel, összkerékhajtással, ez a gumikoptatás instant receptje, amit kicsit józanul gondolkodó halandóként már az autó megvásárlásakor belekalkulálunk a fenntartásba.
Évek óta több újság foglalkozott a témával, szakértők mondták el a nyilvánvaló okokat és következményeket. Mégis a Tesla Cybetruck vásárlói most ki vannak akadva, hogy a frissen megvett, csodás masztodonjuk úgy zabálja a gumikat, mint raptor-horda a turistákat a Jurassic Parkban.
Erről a tulajdonosok fórumán folytatnak háborgást, a Cybertruck Owners Club egyik tagja azon füstölög, hogy Cyberbébije tízezer kilométer után teljesen lenyalta az abroncsok futófelületét, a profilmélység már olyan alacsony, hogy cserére van szükség. Leírása szerint nem vadult állandóan, az autót csak aszfaltozott úton és autópályán használta, nem érte el a végsebességet, de néha azért a Beast mode rajtprogrammal szórakozott egy cseppet.
A kommentben leírta, hogy a gyors kopás mélységesen felháborította, és október elsején időpontja van a Teslához, ahol panaszolni fogja a jelenséget. Leírása szerint ez elfogadhatatlan, hiszen kifejezetten a Cybertruck számára gyártott, speciális gumikról van szó, ezeknek bírnia kellene a gyűrődést.
A többi tulaj azért hűti a kedélyeket, szerintük ez ilyen, ezt így kell elfogadni, és aki spórolni akar a gumikkal, az járhat a teljesítményt visszafogó „Chill mode” beállítással. Valószínűleg ez a legjózanabb tanács, ugyanis hiába szereltet fel bármilyen abroncsot, a Cybertruck csúcsa, a Cyberbeast akkor is egy 3,1 tonnás, 845 lóerő teljesítményre és 1396 Nm csúcsnyomaték leadására képes szögletes szörnyeteg marad, ami zabálja a gumikat.
Ez nem egyedi jelenség, a Rivian tulajdonosok is hasonló gyors kopást észleltek, és ha végignézzük az erősebb villanyautók tömegadatait, akkor látszik, hol a probléma. A GMC Hummer a legextrémebb példa, 4200 kilogrammos tömegéből csak az akkumulátor tesz ki 1325 kilogrammot, a Mustang Mach E 2,2 tonnával nyomja az aszfaltot, a Mercedes EQC 2,5 tonna, de a visszafogott polgári családszállítónak tűnő Volkswagen ID4 is 2120 kilogramm.