Az idei év nem telik túl jól a Koenigsegg számára. A hiperautókat gyártó svéd manufaktúra az autóipar legfejlettebb innovációit viszi közútra, de 1500 lóerő környékén már könnyebben becsúszhat egy-egy komolyabb meghibásodás. 

Idén nyáron a görög autópályán égett szénné egy Koenigsegg Jesko, ami az európai 6to6 Europe Tour országúti túrán vett részt.  Ennek oka akkor gyorsan kiderült, Christian von Koenigsegg alapító a svéd márka Instagram-oldalán számolt be arról, hogy megsérült az egyik túlnyomásos hidraulikatömlő. „Ez az úton lévő hidraulikafolyadék-csíkkal együtt egyértelműen azt jelzi, hogy ez okozta a tüzet” – tette hozzá. 

Szeptemberben viszont egy újabb Jesko füstölt el, szó szerint. Az eset szerencsére zárt pályán történt, amikor a gazdag autórajongók milliárdos játékszereinek összehozott rendezvényen egy reptéren gyorsult, Olaszországban. Ekkor nem történt komoly tűzeset, vélhetően „csak” a motor hibásodott meg, és a lokális lángokat sikerült idejében megfékezni.  

A TheSuperCarBlog elérte a gyártót, de a Koenigseggnél még nem tudták megnevezni a hiba okát :”A Jesko nem gyulladt ki, de füst és némi láng jött ki a kipufogócsőből egy még nem azonosított motorprobléma miatt. Az autó nem égett meg és nem sérült meg, eltekintve a motorproblémától. Ez a probléma egyáltalán nem kapcsolódik a Görögországban történt hidraulikai problémához.” – válaszolt a gyár a megkeresésre. 

Hibalehetőség jócskán van, amikor ennyire maximális teljesítményre hangolt konstrukciónak feszegetik a határait. Márpedig a cél az új rekordok elérése, és a rendszámos autók legbrutálisabb példányának előállítása.

A svéd fejlesztésű szárazföldi „rakétában” 5,0 literes, biturbós V8-as motor hajtja, ami 1600 lóerőt és 1500 Nm-t ad le, amennyiben magas etanoltartalmú E85-ös üzemanyaggal tankolják. A Koenigsegg Jesko gyártását 2021-ben kezdték, az Attack kivitel pont erre a célra van kihegyezve, az „átlagos” Jeskótól eltérő aerodinamikai kialakítással, alacsonyabb végsebességgel, de komolyabb leszorítóerővel, gigantikus hátsó szárnnyal.

A tervek szerint a Jesko Absolut a világ leggyorsabb, homologizált szériaautójaként fogja beírni magát a rekorderek közé, míg a Jesko Attack a versenypályákon dönthet meg néhány rekordot.