Messziről jól látható jelek árulkodnak arról, hogy tulajdonképpen még nem is használták a képeken látható Ford GT-t, ugyanis a típus első generációjából származó modellt még a védőfóliából sem csomagolták ki. Eddigi mozgásszegény életmódját az alig 24 kilométeres futásteljesítménye is alátámasztja: ezt a távolságot is a szállítások alkalmával tette meg.
A Ford a 2005-ös és 2006-os modellévekre gyártott szériával ikonikus versenyautójának, a GT40-nek állított emléket, mellyel 1966 és 1969 között egyeduralkodója volt a Le Mans-i 24 órás versenyeknek. 2006-ban összesen 541 darabot gyártottak Tungstan Gray árnyalatban a GT-ből, azon belül pedig a kanadai piacon landolt 277-ből a 222. példányról beszélünk.
A képre kattintva galéria nyílik:
Ennek megfelelően sajátságos stílusjegyekkel rendelkezik: a kanadai specifikáció része a meghosszabbított lökhárító, a nappali menetfények, valamint a McIntosh csúcskategóriás audiorendszerével ötvözött, fapados autórádió. Ez utóbbira az autó tömegére vonatkozó követelmények miatt volt szükség, mivel egy komplexebb rendszerrel már egy súlycsoporttal feljebb sorolták volna be.

Fotó: SBX Cars
Az időkapszulának tekinthető GT-t – csakúgy, mint a másik 2010 darabot – a Ford 5,4 literes, kompresszorral szerelt V8-as motorja hajtja. A teljesítménye 550 lóerő, mellé pedig 678 Nm-es forgatónyomaték párosul. Az első generációs modell álló helyzetből elrugaszkodva 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás és 12,3 másodperc alatt a 200 km/órás tempót. A végsebessége 330 km/óra.

Fotó: SBX Cars
A fokozatok között a Ricardo hatsebességes manuális váltójával lehet kapcsolgatni, míg a fékezés a BBS alufelnik mögött megbújó Brembo-fékek feladata. A ritkaság a napokban cserélt gazdát az SBX Cars nevű aukciós oldalon, ahol 450 ezer dollárért csaptak le rá, ami jelen sorok írásakor csaknem 158,5 millió forintnak felel meg.