Hét éven át húzódott egy kanadai BMW-tulajdonos, Ronen Kleiman jogi ügye: a férfi azt állította, hogy a bajor márka a marketingkommunikációjában hamis információkat közölt az i3 hatótávolságáról.

A BMW a kanadai weboldalán azt tüntette fel, hogy a szubkompakt ferdehátú Eco Pro, illetve Eco Pro+ módban akár 200 kilométert is képes megtenni egy töltéssel. Ezzel szemben Kleiman azt tapasztalta, hogy az ideális körülmények – a 25 Celsius-fokos hőmérséklet és a napsütés – ellenére a 159 kilométeres utat üresen sem bírta ki, írja a Carscoops.

Rosszabbul járt a kártérítéssel a BMW-tulajdonos 1

BMW i3 (Illusztráció: BMW)

Kiderült, hogy a BMW kanadai kirendeltsége később módosította a 2014. november 28-a és december 10-e között kommunikált adatokat. A változtatások után már az szerepelt a kapcsolódó kiadványokban, hogy a Comfort módban 130, az Eco Próban 160, míg az Eco Pro+-ban 156 kilométer a maximális hatótáv – ennek ellenére kitartottak azon állításuk mellett, hogy a BMW i3-at soha nem forgalmazták 200 kilométeres hatótávolsággal.

A 2017 óta tartó per végére csak a közelmúltban, egy esküdtszéken kívüli tárgyalás után került pont. A bíróság végül Kleiman számára adott igazat, ezért a BMW-t és annak torontói márkakereskedését 5000 dolláros, átszámítva több mint 1,7 millió forintos kártérítés megfizetésére ítélte.

Ennek ellenére a júniusi végzés inkább a férfi szempontjából hozott kedvezőtlen eredményt. 11 140 dollár, azaz csaknem 4 millió forint megfizetésére kötelezték, ami az ügyvédi díjakat és a perköltségeket fedezi, ugyanis korábban nem fogadta el a peren kívüli, 10 000 dolláros, a mostani árfolyamon 3,5 millió forintnak megfelelő ajánlatot.

Rosszabbul járt a kártérítéssel a BMW-tulajdonos 2

BMW i3 (Illusztráció: BMW)

Kleiman a kanadai Automotive News hasábjain azt nyilatkozta, azért tett így, mert a BMW ajánlata tartalmazott egy titoktartási záradékot, amit nem volt hajlandó elfogadni. Amellett, hogy 25 ezer dollárral, azaz a végleg megítélt kártérítés ötszörösével békült volna ki, azt akarta, hogy tudomást szerezzen az ügyről a közvélemény.

A BMW i3 még 2013-ban, a bajor márka első tisztán elektromos hajtású autójaként lépett színre – a típus idővel a hazai használtautó-piacon is felkapottá vált. Gyártását viszont még az alatt abbahagyták, hogy a végéhez ért volna a per, az utolsó, nem mellesleg limitált szériás példányok ugyanis 2022 júliusában hagyták el a gyártósort.