Hajszál híján húsz éve, a 2005-ös SEMA Show-n debütált egy rendkívül egyedi Volvo koncepcióautó: a T6 Roadster. Habár az autógyártó hivatalos standján volt kiállítva, a vállalatnak semmi köze nem volt a tervezéshez.
Az autót egy ex-Volvo-alkalmazott, Leif Tufvesson tervezte és építette meg saját garázsában. A projektet 1998-ban kezdte el, különböző Volvo modellek alkatrészeit és saját készítésű kiegészítőit felhasználva. Ez volt az ő víziója a letisztult, ízig-vérig svéd hot-rodról.
A Volvo biztosított Tufvessonnak donorautót az alkatrészekhez, de a T6 csővázas szerkezetét ő maga konstruálta. A hajtáslánc az S80-ból származott, a 2,9 literes sorhatos turbómotor és az ötsebességes Geartronic automata váltó párosa a hátsó kerekeket hajtotta. Az ülések mögé helyezett motorból némi tuninggal a gyári 268 lóerőből hozzávetőlegesen 300 lóerőt hozott ki.
Tufvesson a karosszéria lemezeit javarészt szintén otthon, kézműves építési módszerekkel alakította ki alumínium lemezekből, a formákhoz pedig különböző Volvo modellekből merített inspirációt. A Volvo P1800, PV444 és XC70 hatással voltak a hátsó kialakításra (amely automatikusan nyílik, hogy hűtse a motort, ha a motortér elér egy bizonyos hőmérsékletet), a hátsó lámpákra és a hűtőrácsra, míg az oldalak kialakításához az S60, C70 és S80 modelleket vette alapul.
Az utastérben Tufvesson még több alkatrészt vett át az S80-ból a T6 befejezéséhez. Az ülések, a váltókar, a pedálrendszer és a műszerek – melyeket a műszerfal közepére helyezett – mind a szedánból származtak, amit egy különleges S60 kormánykerékkel koronázott meg.
Tufvesson saját elemeket is gyártott a felfüggesztéshez, amely egyedi, és vad ötletként szénszálas laprugókat és egy rövidített S80 kormányrendszert tartalmazott. Az első futóműhöz a C70, a hátsóhoz pedig az S80 alkatrészeit használta. Az autó 20 és 22 hüvelykes kerekeken gurult, amelyek mögött az első tengelyen hatdugattyús féknyergek, 330 milliméteres első féktárcsák húzódtak meg, hátul pedig az S80 fékrendszere dolgozott.
Tufvesson mindössze hat hónapot töltött a Volvónál technikusként 1995-ben a vállalat kutatási és fejlesztési részlegén, ahonnan Christian von Koenigsegg elit csapatába került. A svéd szuperautó-gyártónál Tufvesson szerelőként kezdte, majd a cég fejlesztési részlegéért lett felelős. Ekkor kezdte el építeni a T6-ot, amolyan hobbi projektként.
Tufvesson néhány fényképpel hívta fel a Volvo figyelmét a projektjére, amely lenyűgözte az autógyártót. A T6 2004-ben elnyerte a Hot Rod Magazine „Az év hot rodja” díját, majd felkerült a Volvo SEMA standjára az XC70 AT mellé.