Mi ölhet meg egy régi, soros hathengeres dízelmotorral szerelt Mercedes-Benz W140-et? Kevés ilyen dolog létezik, de ha több percen keresztül padlógázzal űzik a német autópályán, miközben fittyet hánynak a műszereken megjelenő értékekre, az biztosan nem tesz jót.  Ezt demonstrálja a neten méltán népszerű végsebességteszt, amit korlátozás nélküli szakaszon, szabályosan hajtottak végre.

Lehet, hogy sikerült kinyírni a német technikát, de az is lehet, hogy kisebb károkkal túlélte a kalandot az 1994-es Mercedes-Benz S 350.

Igaz, így is elérte a 185 km/órát, de a motortérből aggodalomra okot adó gőz vagy füstfelhő tört fel. Feltételezve, hogy a sofőr valóban teljes gázzal lépett a pályára, kiszámoltuk, hogy 17 másodpercig tartott 100 km/órára gyorsítani 60 km/óráról. A dízel Mercedes sosem volt a sebesség démona, de ez rendkívül lassú.

Mercedes-Benz W140 – A Bálna

1981-ben kezdődött meg a Mercedes-Benz akkori csúcsmodelljének fejlesztése, és hat évvel később már a formaterve is végleges volt, benyújtották a szabadalmi hivatalhoz a megfelelő dokumentumokat. Közben a BMW bemutatta az E32-es 7-es sorozatot az első háború utáni V12-es motorral az orrában, majd néhány évvel később hírt kaptak arról is, hogy egy egészen új márkanév alatt épít zászlóshajót a Toyota. Utóbbi lett a Lexus LS400-as, ami miatt kénytelenek voltak még egy picit dolgozni a W140-es kódjelű Mercedesen.

Fejlesztése több mint 1 milliárd dollárt emésztett fel és ezért elődjénél (W126) 25%-kal drágábban kellett adniuk. A Bálnának nevezett gépet végül 1991 áprilisától kezdték gyártani hat- és nyolchengeres, valamint V12-es motorokkal.

Amennyire látni lehet, több percig tartott a padlógázas tortúra, amíg végül meg nem jelenik a 185 km/óra a műszerfalon.

Nem bírta az öreg Mercedes a padlógázas kínzást 2

A motor közel maximális fordulatszámon futott majdnem egy percig, amikor elkezdtek megjelenni a füstfelhők. A vízhőmérséklet már egy ideje jelezte a bajt, folyamatosan emelkedett az egész út alatt, és akkor érte el a maximumot, amikor a füst megjelent. Ekkor egy újabb hibajelzés is megjelent a műszerfalon. 

A hangminőség nem elég jó ahhoz, hogy hallhatóak legyenek a motor rendellenes zajai, de a motor még működik, amikor a sofőr lehúzódik az autópályáról. A füst inkább gőznek tűnik, így lehet, olcsón megúszta ezt a kalandot, a károk csak idővel vagy egy alapos átvizsgálás során derülnek ki. Régi autóknál ezért mindig figyeljük a műszerfal jelzéseit, jobb ma egy hazavontatott autó, mint a holnapra halott motor.