A hazai segélyhívó központba rendszeresen futnak be olyan hívások, amelyeknek nem kellene, és csak feltartják a diszpécsereket. 

Most mutatunk két olyan betelefonálót, akiken nagyon nevettünk, de igazából igen elkeserítő, hogy ilyen történik. Egyiküknél „baj volt a toronyban”, a másikuk pedig egy tüzelő tacskóhoz kért segítséget.

 

Fontos megjegyezni, hogy a 112 hívószámot és az operátorokat soha ne terheld ilyen hívásokkal, hiszen lehet, hogy a te hülyeséged miatt valaki nem jut időben segítséghez!

 

Ha valaki a segélyhívóhoz fordul egy baleset kapcsán, jó eséllyel stresszhelyzetben van, ilyenkor a legalapvetőbb kérdésekre sem könnyű válaszolni. Ezért összegyűjtöttük, mit fog kérdezni az operátor, hogy ne érjen váratlanul a helyzet, ha épp bejelentést teszel.

A 112-es segélyhívó tárcsázása után a Miskolci, illetve a Szombathelyi Hívásfogadó Központban veszik fel a telefont. Fontos, hogy a bejelentő gyorsan és a lehető legpontosabban válaszoljon a hívásfogadó kérdéseire.

Az alábbi kérdésekre számíthatunk, ha a rendőrség hatáskörébe tartozó bejelentést teszünk:

  • bejelentő neve, lakcíme;
  • az esemény pontos helyszíne: lakott területen belül irányítószám, vármegye, település, utca, házszám, emelet, ajtó, kapucsengő; lakott területen kívül az út száma, az autópálya melyik oldala,
  • osztott pályás út, kilométerszelvény, benzinkút, üzlet stb. – ami mellett elhaladtak – a könnyebb azonosíthatóság érdekében;
  • a bejelentő visszahívható telefonszáma;
  • a bejelentő tanú vagy sértett;
  • történt-e személyi sérülés, ha igen, vélhetően milyen súlyos;
  • ha gázolásról (vagy hasonló balesetről) van szó, az elkövető a helyszínen tartózkodik-e?

Reméljük, soha nem lesz rá szükség, hogy megválaszold ezeket a kérdéseket.