Néhány hónapja még nem lehetett tudni, hogy pontosan kinek a megrendelésére készült a nyitott tetős, elektromos hipersportautó, a Pininfarina Battista Targamerica, de most végre lehullt a lepel.
A gyártó a Instagram-posztban osztotta meg, hogy ki a szerencsés híresség, aki végre átvehette a közel 2000 lóerős autót:
Ha valakinek nem lenne egyértelmű, a legendás kosaras, Michael Jordan vásárolta meg ezt az egyedi autót, amelyből ez az egy létezik.
A Battista Targamerica az egykori sportoló ízlése és kérései alapján készült:
- ezüst és világoskék színeket kapott,
- az ülések közé integráltak egy humidort, amelyben egyszerre három szivarnak van hely,
- az éppen aktivált vezetési üzemmódhoz passzol a belső világítás,
- Jordan bőröndszettet is rendelt az autóhoz,
- a keréktárcsák, illetve a küszöbbetétek is teljesen egyediek
- sőt, a modell nevét is a megrendelő álmodta meg a mérnökökkel közösen, így lett Targamerica (targa kivitel és Amerikába kerül).
Mi az a humidor?
A humidor dohánytermékek tárolására szolgáló, állandó, általában 65–75% közötti relatív páratartalmat biztosító, fából vagy bőrből készült doboz. Egyes humidorok a páratartalom mellett állandó hőmérsékletet is biztosítanak. Mindegyik humidor tartalmaz higrométert, amely a belső páratartalmat méri.
A nyitott tetős változatról pontos menetdinamikai adatokat nem közölt a gyártó, de annyit elárultak, hogy tartja a lépést a kupé változattal: az 1900 lóerős szörny 1,86 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 350 km/óra. Nyomatéka 2300 Nm.
A Battista szénszálas monocoque karosszériát kapott és a 120 kWh kapacitású akkumulátor is teherviselő elemként szolgál, de a targa kivitelnél vélhetően extra merevítésekre is szükség volt ahhoz, hogy kiváltsák a tetőlemezt.