Amit mindig is imádtam a csúcs-AMG Mercedesekben, az a V8-as motor karaktere. Igazi aranykor volt a hat liter feletti lökettérfogatú szívó nyolchengeresek kora. Ezek röfögve hörögve rántották magukra a horizontot. Még messziről, Youtube-moziban élvezve is élmény volt a hanghatás, amit generálnak. A motorháztetőt felnyitva pedig ott a technika, az aláírt plakettel ellátott motor, amiről tudod, ki rakta össze, aminek részleteiben el lehet merülni.
Lehet egyedi érzés ez, és nem érzem a korszellemet, mert úgy tűnik az AMG jövője egyértelműen és határozottan néma.
Az AMG vezérigazgatója, Michael Schiebe ezt a stratégiát határozta meg, az Autocar magazinnak adott interjúban elmondta, hogy szerinte a vevők nem a V8-asok miatt választják az AMG-Mercedest, hanem a magas szint technológia és teljesítmény miatt miatt. Nem a füstölgő, hörgő erőgépre vágynak, hanem nyaktörő, modern lóerőkre, ezek pedig vígan előfacsarhatóak a villanymotorokból.
Elég vakmerő kijelentés, amiről majd a piac dönti el, mennyire volt helyes. A kocka már el van vetve, jön az első teljesen elektromos AMG szupersportautó, aminek megjelenése a 2023-as Vision One-Eleven koncepcióra fog hasonlítani, majd ezután jöhet az igazi tömegmodell, ami az AMG GT 4 Door helyére jöhet majd.
Igaz azt nem mondta az igazgató, hogy mikor irtják ki végleg a V8-as motorokat, amelyeket már félre akartak tolni, de úgy tűnik nem érett még meg az idő a nyugdíjazásra. Ez jól látszik az elmúlt évek eseményeiből.
A történet első lépéseként a német cég merész húzással kihagyta a V8-as opciót 2022-ben a Mercedes-AMG C63 S E Performance modellből. Helyette soros, négyhengerest építettek be, bivalyerős hibrid hajtással 680 lóerővel. Az igen visszafogott akusztikus élményt produkáló, ráadásul sárnehéz 2145 kilogrammos modell iránt visszafogott volt a kereslet, ezért már 2023-ban felröppent a pletyka a V8-asok fokozatos visszatéréséről.
A visszafogott darabszámban értékesített C63, GLC63 mellett a kereskedők is visszasírták a V8-ast. Így a Mercedes-AMG CLE 63 kétajtós kupéba végül a négyhengeres helyett egy vérbeli V8-as kerül majd 585 lóerővel, két turbóval.