A Meta vezére, a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg a világ egyik leggazdagabb embere. A józan ésszel nehezen belátható anyagi forrásokat leginkább a cégei fejlesztésére fordítja, de azért épített egy önellátó gigantikus saját birtokot is közel 100 milliárd forintért, ha beütne a civilizációs összeomlás.

Innen nézve egy saját szájíz szerint épített családi, egyterű Porsche a reggeli kávé mellett kiötlött apróságnak tűnik. Nekünk autórajongóknak mindenesetre érdekes, hogy mit lehet csak úgy csettintésre elérni, ha Mark Zuckerbergnek hívnak. 

Tulajdonképpen családi autót szerettek volna feleségével, és Pricilla Chan számára a Porshe Cayenne Turbo GT volt a legmegfelelőbb. A német sportos SUV viszont nem adott elég teret, nekik egy vérbeli kisbuszra volt szükségük. Márkát pedig nem akartak váltani, így a megoldást a Los Angelesben üzemelő, méltán híres, egyedi tuninggal foglalkozó West Coast Custom megbízása jelentette. 

Nekik rutinfeladat volt a Porsche átalakítása kisbusszá. Az autó karosszériáját meghosszabbították, és hátra elhúzható oldalajtókat kapott. A pontos méretnövekedés adatait nem adták meg, de Zuckerberg bejegyzése alapján örültek az eredménynek, ebben valószínűleg elférnek majd. 

A méretnövekedés okozta súlytöbblet nem fogja megterhelni túlzottan a hajtásláncot, a Cayenne Turbo GT ugyanis igazi vadállat: A négyliteres, ikerturbós V8-as 640 lóerőt ad le, a forgatónyomaték 850 Nm, a Turbo GT-nek felfoghatatlan 3,3 másodperc elég a 100 km/óra eléréséhez, a végsebessége pedig 300 km/óra.

Ha Mark Zuckerberg mégis kiszorulna a családi Cayenne üléseiről, akkor sem kell busszal mennie. Az egyedi darab mellé ugyanis beszerzett egy színben passzoló Porsche 911 GT3 Touring-ot is, hatsebességes manuális váltóval. 

2020-ban a Porsche megszellőztetett egy kisbusz koncepciót, ez volt a Porsche Vision Renndienst, amiben a tőlük megszokott magas minőségben mutattak meg egy családra szabott, hatszemélyes utasteret.

Egyedi családi-Porsche készült a Facebook urának 1

A Porsche víziója egy sportos kisbuszról

Nemrég Zuckerberg egy interjúban elárulta, hogy a hétköznapokban egy Cadillac CT5-V Blackwing-et vezet, ami nem kevésbé izgalmas mint a Porsche: motorja kompresszoros 6.2 V8-as monstrum 677 lóerővel, 893 Nm-rel. Csak a hátsó kerekek hajtottak, viszont a tízfokozatú automata opció: az alapértelmezett erőátvitel egy hatos kézi váltó!

A Blackwing Brembo fékeket, line lock rajtautomatikát kapott (azaz a féken állva túlpörgetve melegíthetjük a hátsó kerekeket).