Tankolás közben égett porig az Egyesült Államokban egy Ferrari F430, amit már teljesen beborították a lángok, mire a helyszínre értek a tűzoltók. Az autótűz oka máig tisztázatlan, de mivel még időben megfékezték a lángokat, személyi sérülés nem történt. A Ferrarival együtt a mellette lévő kútoszlop is leégett, továbbá a töltőállomás teteje megrongálódott.
Számos teória kering arról, mi vezethetett a középmotoros Ferrari végzetéhez. Hozzátartozik az igazsághoz az is – mint arra a Road & Track rámutatott –, hogy korábban 1950 darab, 2005 és 2007 között gyártott F430 Spidert hívtak vissza, mivel a motor felől érkező hő hatására elszakadó hidraulikatömlőkből szivárgó folyadék tüzet okozhat.
Signal Mountain Fire Department was dispatched for a vehicle fire at 816 Ridgeway, Citgo/Hill Top Market, at 5:40pm this...
Közzétette: Signal Mountain Fire Department – 2024. október 10., csütörtök
A mostani esetben kigyulladt példány azonban kupé volt, így márkaspecifikus fórumokon nem zárják ki azt sem, hogy gyártási hiba vagy az üzemanyagcsonkok és -vezetékek elöregedése idézte elő a tüzet.
Az F430 a legendás 458 előfutáraként jelent meg a Ferrari kínálatában. A 2004-es Párizsi Autószalonon mutatták be a Berlinetta és Spider kivitelű, kétajtós sportkocsit, amit Frank Stephenson és a Pininfarina csapata közösen tervezett. Elismerten a Ferrari 360 továbbfejlesztett változataként tekintettek rá, melyet 4,3 literes V8-as hajtáslánccal, amit hatfokozatú manuális, illetve Forma-1 ihletésű félautomata sebességváltóval is szereltek.
A 2009-ig gyártott F430 teljesítménye 490 lóerő, melyet 8500-as fordulatszámon ad le, mellé 465 Nm-es maximális forgatónyomaték párosul, ami 5250-es percenkénti fordulat mellett érhető le. 0-ról 100-ra 3,8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 316 km/óra. Most már eggyel kevesebb van belőle.