Keresztbe csúszni bármivel jó móka, ha biztonságosak a körülmények és nem szabálytalan állatkodásról van szó. Lehet az könnyű kis japán négyhengeres vagy nehézsúlyú V8-as! Azért a Kamaz szürreális, de mégis lenyűgöző látvány így.
Erre pedig többen is rákattantak, amatőrök és profik egyaránt. Utóbbi kategóriából került ki a következő videón szereplő sofőr, az ötszörös Dakar-rali-győztes Eduard Nyikolajev, aki a Mazda RX-8-as, Mike Whiddett párossal is tartja a tempót.
Az eseményt a közös szponzor, Red Bull hozta tető alá, pontosabban a szentpétervári Kirov gyártelepre. A két autó között alig van közös pont, ami már csak méretükből is látható. A V8-as dízelmotor azonban épp úgy közel 1000 lóerős, mint a Mazda Wankelje. Márpedig ennyi ló bőven elég bármilyen gépet keresztbe rakni.
Valami hasonlót hoztak össze lelkes amatőrök, itt is ezer lóerőt tud a motor, így nem gond elfüstöltetni a hátsó gumikat.
A végére pedig az igazi csemege. A legendás hegyi felfutó a Goodwood Sebesség Fesztiválon, ahol a tíztonnás, 12,5 literes V8-as ezer lóereje mutatja meg, hogy a nagy test vakmerőséggel párosban lélegzetelállító eredményt ad.
A tatárföldi Kámai Autógyár, ismertebb nevén a Kamaz tartja mozgásban a világ keleti felét. Az első teherautó 1976 februárjában gördült le a gyártósorról. A nevét kezdetben KamAZ-nak írták, azonban ez a szokás hamar kiment a használatból, és már több évtizede vagy csupa nagybetűvel, vagy csak nagy kezdőbetűvel írják.
Habár a munka 1969. december 13-án elkezdődött, csak 1976. február 16-án gördült ki az első Kamaz típusú teherautó a kapun, addig ugyanis a többi orosz teherautó-márka (főleg az Ural) modelljeit gyártották, 1994 és 2005 között az AvtoVAZ VAZ 1111 Oka típusú személyautóit is itt szerelték össze.