Hosszú évtizedeken át a kétajtós sportkupékat szokhattuk meg a Lamborghinitől, éppen ezért volt váratlan húzás a bolognai gyártó részéről, amikor 2017 végén az Urus képében bemutatta az első SUV-ját.

Bármennyire felkapottá vált a szegmens, sokáig elképzelhetetlennek tűnt ez a pillanat, ahogyan az is, hogy egy nap valaki megpróbálja az Urust a Lamborghini régi génjeivel keresztezni. Itt jön képbe a Mansory, mely mindig megtalálja az alkalmat arra, hogy valami hajmeresztőt alkosson. A német tuningcég az Urust már több projektjéhez is bevetette, amit volt, hogy a nagyobb teljesítményre, és volt, hogy a minél feltűnőbb látványra hegyeztek ki.

Ezúttal a kétajtós, félig SUV, félig kupé öszvér került terítékre. Már az is megér egy misét, ahogy a Mansory indokolatlan mennyiségű aerodinamikai elemet aggatott fel egy splitter kíséretében az első lökhárítóra. Oldalt folytatódtak a változtatások, ahol a B oszlopok 200 mm-rel hátrébb kerültek, ami lehetővé tette a hátsó ajtók eltávolítását. Ennek köszönhetően a Venatus Coupé EVO C-re keresztelt modell új légterelő nyílásokkal bővült és magasabb küszöböket kapott, amiken megjelent az Urus orrát is domináló, láncszem tematikájú dizájn.

Hátul pedig nemcsak egy extra szárny díszeleg, hanem az újragondolt diffúzor, valamint három jellegzetes, középen elhelyezkedő kipufogócső is.

Már-már visszafogottnak is mondhatnánk ezek után a belteret, pedig azt sem hagyta érintetlenül a Mansory. Az ülésekre fekete Alcantara-borítást húztak, egyébként a narancssárga kontrasztvarrások és a csillagtematika határozza meg az összképet.

Az nem derült, hogy a Venatus-széria ezen tagja megkapta-e a korábbi tuningcsomagot. Ha igen, az azt jelentené, hogy a 4,0 literes, ikerturbós V8-as motorban 900 lóerő és 1100 Nm van. Az Urus így 2,9 másodperc alatt gyorsulna 0-ról 100-ra, a végsebessége 323 km/óra – viszont lehet, hogy a rendhagyó Urus látványa eltereli a figyelmet ezekről a részletekről.