Ezt a luxuskoncepciót a híres Pininfarina dizájnstúdió készítette, mely számos ikonikus Peugeot modellt alkotott meg. A Nautilus elsősorban a nagy méretű túraautók világába nyújtott bepillantást, összekapcsolva a sportosságot és az eleganciát, a Gran Turismo autók dinamizmusával.
Ígéretes tervnek látszott, ami a Peugeot csúcsmodellek jövőjét mutatta, de valójában ez már a Pininfarina-Peugeot együttműködés hattyúdala volt, ami látszott magán a terven is.
A Nautilusba teljesen átlagos Peugeot hajtáslánc került. Orrmotoros, fronthajtású elrendezéssel, aminek középpontjában 2,9 literes V6-os blokk állt. Ez 194 lóerőt teljesített 6000-es percenkénti fordulatszámon. Ez a hathengeres a Peugeot modelljeinek egyik legfejlettebb változata volt a maga idejében. Nyomatéka 267 Newtonméter volt, ezt 4000-es fordulatszámon teljesítette a klasszikus technika. Az autó sebességváltója 5 sebességes manuális darab, tehát itt nem dobtak semmi extrát a franciák.
Mégis az autó sziluettje azt sugallja, hogy egy klasszikus, hátsókerék hajtású sportos négyajtós kupéval van dolgunk: tényleg méretes tepsit rajzoltak a Pininfarina kreatívjai, a Nautilus teljes hossza elérte a 4990 mm-t, szélessége 1950 mm, magassága pedig 1360 mm volt. A modell végsebessége a tervek szerint elérte a 240 km/h-t, míg a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás 9,8 másodpercet vett igénybe.
A Peugeot 406 Coupe gyártása is ebben az időszakban indult a Pininfarina San Giorgio Canavesében található üzemében, így ránézésre minden jól alakult a két cég között.
Csakhogy ekkor már lebegett a szakítás lehetősége. Murat Günak, a Peugeot belső dizájn részlegének elnöke lett 1994-ben, és első intézkedései között megnövelte a részleg méretét, emelte a munkatársak számát. Célja a tervezés hazahozása volt, ami egyet jelentett a Pininfarina házasság végével.
Ezt érezték az olaszok, ezért a Nautilus nem hasonlít a Peugeot korabeli formanyelvére. Bár alapjait a 605-ös adja, a koncepció inkább egy bemutató, amivel a Pininfarina az egész piac számára bizonyítani akarta rátermettségét. Ezért a tervezés vezetője Ken Okuyuma olyan sziluettet hagyott jóvá, ami több prémium gyártó érdeklődését is felkelthette.
Visszatekintve a Nautilus akár egy utolsó kísérletként is értelmezhető, amivel a Peugeot bizalmát akarták visszanyerni. Csakhogy ekkorra már Sergio Pininfarina valószínűleg tisztában volt azzal, hogy ez a csata elveszett.
Ennek nyilvánvaló jelei voltak, a 607-es sorozatgyártású modell tervezése már előrehaladott állapotban volt, és ezt a Peugeot házon belül, a La Garenne-i központban készítette. Sokkal valószínűbb, hogy a Nautilus egy üzleti ajánlat volt, egyfajta bemutató az autóipar számára, hogy megmutassák, mire képes Cambiano, és mit veszít el azzal a PSA, hogy nem folytatja ezt az együttműködést.