A Ferrari csúcsmodelljeit mindig kiemelten kezeli, és nem hagyja elinflálódni a legendát. Az 1980-as években indult történet eddig öt modellt adott a világnak: Ferrari 288 GTO, Ferrari F40, Ferrari F50, Ferrari Enzo, Ferrari LaFerrari

Nekünk autórajongóknak ezek a mobilos háttérképek és rövid videók álmai, a tulajdonosok szűk körének pedig tisztelgés az olasz autóépítés művészete előtt. Ezek az autók azért is különlegesek, mert beszerzésükhöz (első körben legalábbis) nem elég a pénz.

A Ferrari csak az általuk méltónak ítélt jelölteknek ad esélyt a limitált szériás típusok megszerzésére. Ez nem volt másként a LaFerraritól stafétát átvevő legújabb hiper-Ferrari, az F80 esetén sem. 

Mindenből a legjobbat – F80

A névválasztás az F40 és F50-hez hasonlóan a márka alapításából következik, még ha az elsőre nem is jön ki. A Ferrari szakembereinek válasza az volt, hogy a modell gyártásának végét (2026-2027) időzítették ezúttal az évfordulóhoz. Az utasok mögé beépített 3,0 literes V6-os abszolút high-tech, felépítése a Ferrari versenyautókat idézi. Az F163CF kódjelű motor minden idők legnagyobb fajlagos teljesítményű, belső égésű Ferrari-motorja. 900 lóerős csúcsteljesítményt kínál, azaz 300 lóerőt literenként. Ehhez a hibrid rendszer további 300 lóerőt ad hozzá. 

1200 lóerejével így ez a valaha volt legerősebb utcai Ferrari.

Ezt az erőt aktív felfüggesztés és szintén aktív, hipermodern aerodinamikai csomag segít levinni az útra. A lassulást sem bízták a véletlenre, a márka GT versenyautójáról, a 296 Challenge-ről származik a fékrendszer. 

Aki ilyen csomagot kapott a Ferraritól, az tényleg az élet császára 1

Álló helyzetből 2,15 másodperc alatt katapultál 100 km/órára. Nem sok idő van levegőt venni, mert 0 és 200 km/óra között is csupán 5,75 másodperc telik el. A száguldás 350 km/óráig tarthat, ott az elektronika szab határt a további gyorsulásnak.

799 darab készül

Összesen 799 darabot gyártanak majd a Ferrari F80-ból, ára 3,6 millió euró Olaszországban az adókkal együtt, ami nagyjából 1,45 milliárd forint. Ezzel együtt is szinte szó szerint verik a Ferrari ajtaját a milliárdosok, mindenki akar egy ilyen gépet a gyűjteménybe, kerül, amibe kerül. Csakhogy az olaszok eltökéltek, és nem engednek a profit csábításának ebben az esetben. A Ferrari F80-ast csak a meghívott, márkához kötődő régi kuncsaftok vehetik meg.

Aki ilyen csomagot kapott a Ferraritól, az tényleg az élet császára 1

Ezt pedig előzőleg egy invitálócsomaggal ajánlotta fel a Ferrari számukra. A szerencsés gyűjtők kaptak egy Ferrari-logóval ellátott díszdobozt. Ebben egy meghívót találtak az új modell bemutatójára, de ekkor még a nevet sem árulták el nekik, csak az eseményt, ahol a rejtélyes modell majd bemutatásra kerül. Emellett kaptak egy „fél kulcsot”, egy szimbolikus darabot, amihez ők az 1,45 milliárd leszurkolása után megkaphatták a kulcs másik felét is. 

Ez tulajdonképpen egy valag pluszpénz a meghívottak számára, ajándék a Ferraritól. Aki ugyanis első körben befizet erre a kocsira, biztos lehet abban, hogy eladáskor keres rajta, méghozzá egy újabb kisebb vagyont. Aki így áll hozzá, az egy métert sem fog gurulni a kocsival, de szerencsére vannak olyan Ferrari-gyűjtők, akik nem esnek hasra pár milliárd gyorsan megkeresett forinttól, és inkább versenypályán zúznak majd a különlegességgel.