Már magyar „áldozata” is van annak, hogy 2024 márciusától bekeményítették Ausztriában, így a korábbinál drasztikusabban szankcionálják a gyorshajtást. Az új rendelkezés értelmében lakott területen belül 80, míg lakott területen kívül 90 km/órát meghaladó mértékű sebességtúllépés esetén lefoglalhatják, de akár el is árverezhetik az elkövető autóját.

Az osztrák hatóságok tartják magukat a vasszigorhoz, amit egy 20 éves férfi a saját bőrén tapasztalhatott meg, miután 2024 áprilisában annak ellenére, hogy 50 km/órás sebességkorlátozás volt érvényben, 136-tal hajtott Bécsben. Még a traffipaxok hibahatárának figyelembevételével is 131 km/órás sebességet állapítottak meg nála, ami azt jelenti, hogy 1, azaz egy km/órányi különbség miatt számolnia kell a következményekkel.

1600 euróra, azaz csaknem 650 ezer forintra bírságolták meg, továbbá részt kell vennie egy vezetői képzésen, ami 650 euróba, tehát a mostani árfolyamon több mint 260 ezer forintba kerül. Mindemellett az autója tárolásáért naponta 11 eurót, vagyis közel 4500 forintot számolnak fel neki.

A legnagyobb veszteséget azonban az jelenti számára, hogy el fogják árverezni a BMW-jét, amit ráadásul az édesapja vett neki, vagyis neki is tartozik 30 ezer euróval, átszámítva több mint 12 millió forinttal.

A rend kedvéért érdemes megjegyezni, hogy amennyiben az autó nem a fiatal férfi, hanem az édesapja nevén lett volna, jogilag nem lett volna lehetőség az árverésre.

„Ha 1 km/órával lassabban mentem volna, megtarthattam volna az autómat” – panaszkodott a 20 éves gyorshajtó a Kronen Zeitungnak adott interjújában. „Megálltam a rendőröknek, akik a helyszínen azt mondták, hogy enyhébb lesz a büntetés, és nem fogom elveszíteni az autómat.”

Amióta szigorították a gyorshajtásra vonatkozó előírásokat, 133 autót koboztak el Ausztriában, de az elsőt csak a közelmúltban bocsátották licitre. A 2018-as évjáratú Peugeot 208-ért 6800 eurót, azaz nagyjából 2,7-2,8 millió forintot fizettek: a bevétel 70 százaléka a közlekedésbiztonsági alapba kerül, a maradék 30 százalékot pedig a helyi hatóságok, önkormányzatok kapják – írja az Auto Motor und Sport.