A Xiaomi eddig a gyors processzorokról, megapixelekről szólt, és elfért a zsebünkben. A kínai gigacég viszont jó ideje autógyártással is kacérkodik, és igyekszik ezen a téren is letenni a névjegyét. Halk érkezés helyett inkább úgy döntöttek, bemerészkednek az oroszlán barlangjába, és ott mutatják meg tudásukat, ahol eddig is egymást pofozták az autógyártók a rekordokért.
Elzarándokoltak a Nürburgringre, ahol kőkemény gyomrost vittek be a Porschénak, és úgy általában a német autóiparnak. A Xiaomi ugyanis bejelentette, hogy SU7 Ultra prototípusa 6:46.874-es köridőt ért el a Nürburgring Nordschleifén, így ez lett a világ leggyorsabb négyajtós autója a pályán.
A Xiaomi SU7 Ultra pokoli, 1548 lóerős teljesítményét három villanymotor biztosítja. A hipersportautó 0-ról 100 km/órára 1,97, 200-ra 5,96 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége eléri a 350 km/órát.
Ennél is durvább az, amire a fékekkel képes az 1900 kilós autó (ami könnyebb, mint az új BMW M5!): a gyártó szerint csak villanymotorjaival 0,6 G-s lassulásra képes, de az igazán durva az, amikor a valódi fékek is munkába lendülnek; állítólag ilyenkor 2,36 G-vel lassulhat a verda, és képes 25 méter alatt teljesen megállni 100 km/órás tempóról – legalábbis ezt állítja a gyártó. A Forma-1-es versenyzők a kanyarokban sokszor 3-5 G-s terhelést kapnak.
Igaz, csak prototípus, de az eredmény akkor is bődületes, ez nagyjából 20 másodperccel jobb idő, mint amit a(z utcai) Taycan Turbo GT tud. A rekord elérése nem volt könnyű a Xiaomi számára. A vállalat január 9-re és október 10-re foglalta le a pályát. Azonban október 9-én egész nap esett az eső, október 10-én pedig több hirtelen zápor zavarta meg a tesztet.
Október 17-én a Nürburgring illetékesei egy újabb lehetőséget adtak a Xiaomi számára, de a heves esőzés miatt ismét ez a próba kudarcba fulladt. Október 21-én újab esélyt szalasztottak el, végül október 28-án kaptak még egy órát a rekorddöntésre.
A volán mögött David Pittard ült, aki megnyerte a 2023-as Nürburgring 24 órás versenyt, így tudja mi az a stressz. Most sem remegett a keze, pokoli időt autózott a hárommotoros prototípussal.
A gyár ezzel egy időben bejelentette a sorozatgyártású modell érkezését, ami megtartja a prototípus alapstruktúráját, a hárommotoros felépítést és az akkumulátorkonfigurációt is.