Számos esetben nem lehet felkészülni arra, ha egy szarvas az autó elé ugrik, azonban más a helyzet, amikor az út közepén áll, és még bőven van hely és idő is az ütközés elkerüléséhez. A Tesla önvezető rendszerének (FSD) nem sikerült megugrania a feladatot, így ahelyett, hogy megállt volna az autó, gyakorlatilag fékezés nélkül hajtott neki az állatnak, ahogy azt a fedélzeti kamera is rögzítette:

A gázolás után a sofőr azt mondta, meggyőződése szerint olyan körülmények között ott és használta az autonóm funkciót, ahol kell: autópályán, gyér forgalom mellett – igaz, lévén, hogy éjszaka volt, a látási viszonyok nem voltak a legjobbak. Hozzátette: a Model 3 még azután sem állt meg, hogy megtörtént a baj, ami azzal magyarázható, hogy a Tesla meglehetősen mezítlábas, szenzorokat, de más technológiákat sem használó képfelismerő funkciója ilyen helyzetben nem annyira megbízható.

Mint azt a Drive megjegyezte, a szarvas elütésében a sofőrt is terheli felelősség, ugyanis fékezéssel vagy kitérő kormánymozdulattal megelőzhette volna a balesetet, ha odafigyel. Annak ellenére, hogy egy termetesebb példány esetén akár súlyosabbak is lehettek volna a következmények, a Model 3 olcsón megúszta az esetet: a lökhárítója és a szélvédője is csak minimálisan sérült.

A Teslát számos kritika érte, amiért félrevezető módon, ellentmondásokkal promótálja az Autopilotot, valamint az FSD-rendszert, ugyanakkor az amerikai márka a hatályos jogszabályokkal összhangban nem győzi hangsúlyozni, hogy a használata során a jármű vezetőjének végig ébernek kell maradnia, továbbá fognia kell a kormányt, hogy közbe tudjon avatkozni, ha szükséges – ez pedig bármikor előfordulhat, mivel a technológia továbbra is gyerekcipőben jár.