Bár állítása szerint tiltólista nem létezik, közismert a Ferrariról, hogy rendkívül szigorú feltételekhez köti, ki kerülhet be a márka vásárlói körébe, bizonyos modellekhez csak a visszatérő vásárlók juthatnak hozzá. A maranellói gyártó rossz szemmel néz a számára nem tetsző átalakításokra, a márkára rossz fényt vető magatartásra, de még arra is, ha a különleges modellek közül valaki előzetes egyeztetés nélkül ad túl.
A Ferrari 1947-ben fogott bele az autógyártásba, az azóta gyártott autók több mint 90 százaléka, azaz 300 ezernél is több autó a mai napig az utakon van – erről Andrea Scioletti, a Ferrari használtautó-részlegének vezetője számolt be. „Sokszor a használt autók jelentik a belépőt az új emberek számára, akik hozzáférhetnek a Ferrarihoz. Emiatt több programot is elindítottunk, hogy az idő múlásával is megőrizzük az autók által nyújtott élményt” – mondta a Drive.com.au-nak.
Új és használt modelljeivel is roppant gondosan bánik az olasz márka. Amellett, hogy szinte már nincs olyan új szupersportkocsi, aminél a futásteljesítményhez kötné a garanciát, még a régi modellekhez is vadonatúj alkatrészeket kínál, hogy azok így nyerjék vissza a gyári állapotukat. A Ferrari ezután akár 24 hónapos garanciát is vállal a 16 éves vagy annál fiatalabb, legfeljebb 120 ezer kilométert futott modelljeire.
Hogy mennyire kiemelkedő a 90 százalékos arány, jól mutatja, hogy a több mint 20 éve eladott Toyota-modellek 80, valamint – becslések szerint – a valaha gyártott összes Porsche körülbelül 70 százaléka rója még az utakat, igaz, mind a japán, mind pedig a német márka évtizedekkel korábban kezdte az ipart. A Ferrari más szempontból is érdekelt a korábbi modellek életben tartásában, különleges programokban ilyen modellek vezetését kínálják ügyfeleiknek. Például ma csak automata sebességváltóval vásárolhatnak autót, de ha kedve lenne a vevőnek megtapasztalni, milyen is egy nyitott kulisszás klasszikus váltóval szerelt Ferrarit hajtani, akkor egy szervezett esemény keretében ezt megteheti.