A Bugatti Veyron egy korszakos mérföldkő. Kezdőpont és végpont egyszerre, a belső égésű hajtás egyik csúcsa. Ez volt az első szériagyártású modell, ami elérte az 1000 lóerős teljesítményt és a 400 km/óra feletti sebességet. 1001 lóerős teljesítményét 6000-es fordulaton adja le, mellé 1250 Nm nyomatéka van. A Bugatti Veyron 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és csak további 4,8 másodperc kell neki a 200-as osztásig.

Most már látszik, hogy sok követője akadt, és tuningműhelyek Audikból hoznak ki hasonló számokat. 

Mégis ez a legendás úttörő típus, amit kifejezetten erre terveztek, és végsebesség tekintetében csak pár autó volt képes utolérni. A legtöbb pedig ugyanúgy Bugatti. 

Fenntartása csillagászati összegbe kerül, és a legnagyobb mutatványa kétségkívül ez: 350 km/óra felett zúzni a német autópályán. Veszélyes? Igen! Felelőtlen? Nos, a mérnökök mindenre gondoltak, így technikai oldalról biztosítva van a dolog, és pont ezért lehet kínos bukta, amikor valaki villantani akar a használt piacon felmarkolt ritkasággal. 

Vettél egy Bugattit és 400-zal akarsz zúzni? Nem lesz egyszerű dolgod! 1

Ezt bizonyította az AutoTopNL csatorna próbálkozása. A nagy sebességű próbákra specializálódott videós csatornán minden autót padlógázon hajtanak a korlátozás nélküli német szakaszokon. Így egyértelmű, hogy a Veyronnak náluk mindent elsöprő számokat kellene mutatnia. 

Csakhogy több nekifutásra sem sikerült elérni igazán extrém tempót. A Bugatti Veyron kilométerórája megállt 327 km/órás értéknél. Brutális tempó persze, de ilyet az Audi R8-tól kezdve a Bentley Flying Spur-ig rengeteg típustól láttunk már. 

Hol lehetett a hiba?

A sofőr szerint hiába nyomta, az autó megállt, mint a szög ennél az értéknél. Tehát letiltott a vezérlés, és az autó valamiért nem engedte a „Top Speed” üzemmódot. Mert alaphelyzetben sem lehet csak úgy elérni a 400 km/órát. A különleges beállításhoz külön kulcs jár az autóhoz. Ezt az ülés melletti zárban elfordítva a Veyron 65 milliméterre csökkenti a hasmagasságát (125 mm alaphelyzetben), a szárnyat pedig enyhén megdönti. Nincs szükség arra, hogy kint legyen, mert leszorítóerő van elég, és így jobb az autó légellenállása.

Vettél egy Bugattit és 400-zal akarsz zúzni? Nem lesz egyszerű dolgod! 2

Ezt megtették, de a műszerfal látványos része, a teljesítménymérő így sem mutatta a maximális 1001 lóerőt. 

Ennek ugyanis egyéb feltételei is vannak. Számít a guminyomás! Nem megfelelő az érték? Sajnos letiltásra kerül a különleges mód. Az aktiválás után túl nagy szögben (90 fokkal) fordította el a sofőr a kormányt? Bizony ez is tiltással jár, a rendszer visszatér az alap beállítású „Handling” módba, tilos a cikázás.

95-öst tankolt a spúr tulaj? Neki nem jár a brutális száguldás, ide igényes benzin kell, magasabb oktánszámmal. Ezen felül nem mindegy a gumik kora sem, valamint a kötelező szervizek elvégzése, a folyadékok szintje, hőmérséklete. 

Mindezzel együtt ez egy hiperbonyolult technika, ami lassan húszéves, a bemutatott darab pedig ráadásul egy bérautó, amit nyilván nem kíméltek az évek során.