Az 1920-as években a Bentley nagyhatalomnak számított a versenypályákon. A hivatalos gyári versenyautó, a Speed Six hat és fél literes, 200 lóerős szívómotorja nem csak nagyon erős, de megbízható is volt, ennek köszönhetően a márka 1929-ben és 1930-ban megnyert a Le Mans-i 24 órás futamot.

Kilencvenhét éve várt erre a sikerre a világ 1

A márka egyik legendás versenyzője, Tim Birkin azonban egy őrült ötlettel állt elő, és kompresszorral szerelte fel az elődmodell kisebb, 4,5 literes lökettérfogatú motorját. így született meg a Blower, egy négykerekű vulkán, amely 240 lóerejével izomból nyomott le mindent és mindenkit a versenypályákon – beleértve saját magát is.

Kilencvenhét éve várt erre a sikerre a világ 17

 

Amilyen impozáns volt ugyanis, olyan megbízhatatlannak is bizonyult a Blower, így, bár egymás után döntötte meg a sebességi rekordokat, 24 órás versenyen nem hogy győznie nem sikerült, de végig sem tudott menni.

A Bentley 2019 és 2020 során bedigitalizálta a Blower összes alkatrészét, és ezek alapján tizenkét példányban újraépítette  a legendát – ezek az autók, bár minden komponensükben új gyártásúak, az utolsó csavarig megegyeznek a száz évvel korábban gyártott Blowerekkel.

Kilencvenhét éve várt erre a sikerre a világ 18

Ennek a Continuation szériának az egyik példánya vett részt a cikkünk bevezetőjében említett 24 órás versenyen, amit a Benjafield Racing Club szervezett tagjai számára a portugáliai Algarve körpályán, Portimãóban. Ezen a futamon aztán már megbízhatóan célba ért az újragyártott Blower, amire a világtörténelem során egyszer sem volt még példa – ha másért nem, ezért érdemes volt fontmilliókat belefektetni a projektbe.

Kilencvenhét éve várt erre a sikerre a világ 19