A kelet-spanyolországi Valencia tartományban, ahol a legnagyobb mértékű volt a pusztítás, 215-en vesztették életüket. Kasztília-La Manchában hét, Andalúziában egy emberéletet követelt az időjárási vészhelyzet.

Az áradások sújtotta területek megközelítése a közutakon sem akadálytalan, 38, többségében másodrendű út továbbra sem használható teljes mértékben.

A spanyol meteorológiai szolgálat (Aemet) jelentése szerint az idei október volt a legcsapadékosabb Spanyolországban a feljegyzések kezdete, 1961 óta, és az ilyenkor szokásos mennyiség csaknem duplája, négyzetméterenként átlagosan 147 milliméter eső esett. Október 29-én, a halálos áldozatokat követelő tragédia napján a valenciai régióban található Turís városában 24 óra alatt 771 milliméter esőt mértek, a közeli Olivában 1987-ben feljegyzett 817 milliméteres rekordhoz közelit. A nagy mennyiségű csapadék ráadásul rendkívül gyorsan érkezett, volt olyan óra, amikor 185 milliméter hullott le – részletezte az Aemet.

Valencia utcáin a járműveket úgy sodorta az áradás, mintha csak papírcsónakok lennének.

 

A vízkáros és összetört autókat egy Valenciához közeli roncstelepre szállították, ez lesz az utolsó útjuk.

Galéria

Világvége hangulatú a spanyol áradások után hegyekbe rakott autók látványa 1

Mi történik egy autóval a bontóban?

A bevett járműből először leeresztik az összes veszélyes anyagnak számító folyadékot, kiveszik az akkumulátort, majd kitépik belőle a motort, valamint eltávolítják az alvázszámot.

Ezt követően jön a szétszedés, a használható alkatrészeket ki- és leszerelik, típus, szín, állapot alapján kategorizálják a későbbi értékesítéshez, míg a maradék, a „csontváz” sorsa az ún. „döngöléses” lapítás – 30-40 cm laposra – vagy a filmekből is ismert „kockává” préselés – bontója válogatja, de a végső lépést jelentő daráláshoz az előbbi a kényelmesebb.

A veszélyes hulladékokat a bontóból az erre szakosodott, megfelelő engedélyekkel rendelkező hulladékkezelők szállítják el meghatározott időközönként – akármilyen kevés is legyen az adott pillanatban a telephelyen –, míg a megmentett alkatrészek bekerülnek kínálatba, hogy azokat aztán megvehesse, aki olyat keres.