A tavaly tavasszal és idén augusztusban sorozatgyártásba került Yangwang U9 a hivatalos adatok szerint 2,36 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és 309,19 km/h a végsebessége. Ez utóbbi persze lehet több is, ha feloldják a korlátozást a mérnökök.

Ezt bizonyította egy németországi tesztpályán a kocsi, amikor elérte a 391,94 km/h sebességet. Ez elég komoly érték, elektromos autók között az 1914 lóerős elektromos horvát hiperautó, a Rimac Nevera tudná levillogni a belsőben, mert ez akár 412 km/h-val is képes haladni.

A Yangwang egyenesen a Ferrari-, Lamborghini-, Lotus-, Mclaren-vásárlók érdeklődését szeretné felkelteni. Vagy pontosabban azokét, akik ilyen megjelenést és teljesítményt szeretnének olcsóbban, kínai módra, néhány szokatlan extrával. 

A Yangwang kínálatában két modell van: a U8 plug-in hibrid SUV és a U9 szupersportautó. A U9 négy villanymotorjából közel 1300 lóerőt termel, amihez 80 kWh-s BYD Blade lítium-vas-foszfát akkumulátor adja az energiát.

A nagyjából 87 millió forintnak megfelelő összegért kapható Yangwang U9 800 voltos architektúrára épül, és akár 500 kW-os töltést is támogat. Ráadásul egyszerre két töltővel is tölthető. A BYD állítása szerint 30%-ról 80%-ra mindössze 10 perc ez a mutatvány.

Leglátványosabb trükkje a karosszéria stabilitását adó kerékfelfüggesztés. A BYD DiSus-X képes külön, kerekenként szabályozni a futómű paramétereit, a magasságot, a lengéscsillapítás mértékét, és a buli üzemmódban egyfajta low-riderként mutat be trükköket.

És mielőtt bárki Lamborghini-koppintásnak bélyegezné, érdemes tudni, hogy a U9-et Wolfgang Egger tervezte, aki korábban az Alfa Romeo, az Audi és a Lamborghini designfőnöke volt, és olyan autó fűződik a nevéhez, mint az Alfa 8C Competizione.