Miközben napjainkban szinte mindent a hengerűrtartalom csökkentése, a hengerek számának csökkentése és az elektromos hajtás dominál, addig Olaszországban egy olyan vadonatúj benzinmotort fejlesztenek, amely megidézi a hőskort, és őszintén, üvöltve szól a benzivérő rajongókhoz. Itt nincs maszatolás, csak nagy lökettérfogat, és turbó!
A Giamaro Automobili legújabb fejlesztése négy turbóval ellátott V12-es motor, amelynek teljesítménye akár 2000 lóerő is lehet.
A motor, amelyet már próbapadon tesztelnek, további részleteit egyelőre homály fedi. A fennmaradó specifikációkat ígéretük szerint a következő év májusának végén fogják közzétenni.
Egy hasonló, négy turbófeltöltővel ellátott V12-es motort találhatunk a híres Bugatti EB110-ben is, amely 560-611 lóerős teljesítményre képes. A modell utódjai, a Veyron és a Chiron már 1000-1600 lóerős, négy turbós W16-os motorral érkeztek.
Az idei nyáron debütált Bugatti Tourbillon modellben viszont már egy hibrid technológiával kombinált, 8,3 literes V16-os szívó benzinmotor található, amelynek teljesítménye 1800 lóerő.
Egy ilyen motor fejlesztése óriási összeget emészt fel, így nagy valószínűséggel nem is öncélú. Kíváncsian várjuk milyen autó lesz, amelyikben feltűnik majd a V12-es blokk.