Az olcsóbb használt autókat általában a mindennapokra vásároljuk, vagy szórakoztató hobbiautónak. Az igazi gyűjtői darabok, – amelyek értéke növekszik idővel – a sokmilliós kategóriában tanyáznak általában, de azért akadnak kivételek. Pár típus még most érik be, és ezekből akadnak olyan, relatívan nézve olcsóbb, eladásra kínált darabok, amelyeket jól megőrizve később akár magasabb áron is értékesíthetünk.

Öt használt autó ami jó befektetés lehet a jövőben 1

Alfa Romeo GTV

A GTV ezen verzióját 1995-től 2004-ig gyártották, és a 90-es évek egyik kiemelkedő sportkupéjának számított. Az autó az Alfa Romeo Spider kabrió változatával együtt került piacra, és mindkét modell népszerűnek számítot a maga idejében.

Enrico Fumia jegyzi a külsőt, Walter de Silva pedig az Alfa Romeo GTV utasteréért volt felelős a tervezéskor. Bár a FIAT Tipo-rokonság gyanússá tette, az önálló hátsó futóművel és Giuseppe Busso V6-os motorjaival a GTV kitett magáért. 

Bár szerelték kétliteres szívó benzinmotorral is, az igazi értéket a hathengeresek képviselik. A legendás V6-os 12 szelepes változat továbbfejlesztése még elég gyakori: ez már 220-230 lóerő körüli teljesítményt nyújtott. Ez a változat tette a GTV-t igazán dinamikussá, a hangja pedig páratlan élmény. Ezek már ma is ritkák, és a kisebb motorral szerelt verziók ára is megy fel, azokból még akad pár eladó darab a hazai piacon is. 

Öt használt autó ami jó befektetés lehet a jövőben 2

Honda CR-X Del Sol

A Honda CR-X Del Sol egy kis méretű sportos kétüléses, amelyet a Honda 1992 és 1998 között gyártott. A Del Sol nevét spanyolul a „napról” kapta, ami jól tükrözi a modell filozófiáját: vezetési élmény és szabadság. A levehető tetőpanel egyszerű mechanikával rendelkezett, amely a hátsó csomagtérbe csúsztatható volt, így az autót könnyedén targa tetős roadsterré alakíthatta a tulajdonosa.  

Zömük a 125 lóerős ESi változatban, a 160 lóerős VTi-hez hasonlóan VTEC változó szelepvezérléses motorral készült Japánban. Ebből is alig akad már itthon pár új gazdára váró gép, van amire le lehet csapni 1-2 millió között. 

Öt használt autó ami jó befektetés lehet a jövőben 3

Fiat Coupé

A Fiat Coupé, amelyet 1993 és 2000 között gyártottak, egy különleges sportkupé volt, amely a ’90-es évek olasz autógyártásának egyik ikonikus modelljévé vált. 

A BMW forradalmár formatervezője, Chris Bangle rajzolta a kétajtós 2+2 üléses Fiatot, melyet egyszerűen csak Coupénak neveztek el. A Coupé karakteres, éles vonalvezetése és egyedi stíluselemei, például a karosszéria vonalába simuló kör alakú hátsó lámpák azonnal felismerhetővé tették az autót. Legerősebb változatában 5 hengeres turbómotor dolgozott 220 lóerős teljesítménnyel és 310 Nm nyomatékkal, ami 6,3 másodperc alatt gyorsította 100-as tempóra az 1,3 tonnás autót.

Öt használt autó ami jó befektetés lehet a jövőben 4

Opel Calibra

Csupán a háznál fellelhető alkatrészekből dolgoztak a kicsit unalmas Vectra alapjaira, mégis a világ egyik legszebb kupéját sikerült összehoznia az Opel mérnökeinek. Népszerűsége töretlen és a kevés gyári állapotban megmaradt példány után ma is megfordul bármelyik autóbolond. Szívó V6-os, négyhengeres és turbós összkerekes változat is készült az aerodinamikában sokáig verhetetlen Calibrából.

Öt használt autó ami jó befektetés lehet a jövőben 5

Ford Puma

Az első Ford Puma nem városi szabadidőautó volt, hanem egy sportos kupé, amely 1,4 és 1,7 literes motorokkal készült. Az 1,7 literes Zetec SE motor 125 lóerőt biztosított, ami 9 másodperc alatti gyorsulást eredményezett 0-ról 100 km/h-ra. Készült azonban 500 darab igazán potens kis pályanapi játékszer is Racing Puma néven négydugattyús fékekkel, Speedline Corse Turini felnikkel és alumínium karosszériaelemekkel. Ebben 1,7 literes turbómotor szolgált közel 200 lovas teljesítménnyel, egyes változatokba pedig gyárilag önzáró differenciálmű került.

A könnyű, körülbelül 1050 kg-os súlyú Puma kiválóan kezelhető, és mára egyre ritkább, így értéke lassan emelkedik. Egyedi, sportos dizájnja és kedvező ára miatt jó befektetés lehet.