Csakúgy, mint a TCR-világsorozatban, a gyorsaságimotoros-világbajnokságon (MotoGP) is az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím sorsa. Az előző két idény győztesének, Francesco Bagnaiának nem jött össze a triplázás, ugyanis ellenfele, Jorge Martín a barcelonai szezonzárón már nem engedte ki a kezéből a vezetést. Végül tíz pont döntött a spanyol javára, aki így a MotoGP-érában elsőként nyert vb-címet nem gyári versenyzőként.

Noha Bagnaia mindenkinél több – szám szerint 11 – nagydíjon nyert, alulmaradt, de a BMW M Különdíj az olasz Ducati-versenyzőt illette meg. Ezt az egykörös tempójának köszönheti, mert bár Martín eggyel több, hét pole-pozíciót szerzett a szezonban, Bagnaia összességében jobban muzsikált a szombati kvalifikációkon. Igaz, ez is mindössze egyetlen hajszálon múlt, mivel az év utolsó hétvégéje előtt még két pont lemaradásban volt a különdíjért folyó versenyben, de idei hatodik rajtelsőségével a saját oldalára billentette a mérleg nyelvét.

Kikapott a hajrában, egy BMW lett a jutalma 1

Bár a vb-címről lecsúszott, a BMW különdíját megnyerte Francesco Bagnaia. (Fotó: BMW)

Kikapott a hajrában, egy BMW lett a jutalma 2

A trófeát és a több mint 700 lóerős M5-öt a Ducati olasz pilótájának Carmelo Ezpeleta, a MotoGP-jogtulajdonos Dorna Sports vezérigazgatója és Sylvia Neubauer, a BMW M GmbH ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős alelnöke adta át. (Fotó: BMW)

A MotoGP biztonsági autóit 25 éve, azaz 1999 óta biztosító BMW így immáron harmadjára ajándékozta meg Bagnaiát egy különleges, nagy teljesítményű M-modellel – írja közleményében a bajor márka.

A mostani volt a második alkalom, amikor a BMW M Különdíj győztese egy plug-in hibrid hajtású autót vehetett át a legújabb M5-ös képében. 4,4 literes, V8-as motorja – az integrált elektromos rásegítéssel együtt – 727 lóerős teljesítményt biztosít, míg a maximális forgatónyomatéka eléri az 1000 Nm-t. Az utcai változat 0-ról 100-ra 3,5 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebességét alapvetően 250 km/órára korlátozták, de ez az opcionális M csomaggal 305 km/óráig tornázható fel.

Kikapott a hajrában, egy BMW lett a jutalma 3

Bagnaia sorozatban harmadjára bizonyult a legjobbnak a MotoGP időmérőin. (Fotó: BMW)

A MotoGP legújabb biztonsági autója is egy BMW M5 lett, melyet alig pár hónapja mutattak be:

A BMW M Különdíj története 2003-ig nyúlik vissza, a rekordot pedig Bagnaia leendő csapattársa, Marc Márquez tartja, aki a sikerkorszakában a Repsol Hondával 2013 és 2019 között zsinórban hétszer nyerte meg a külön értékelést. Bagnaián (2022, 2023, 2024) kívül Valentino Rossi (2003, 2004, 2009) és Casey Stoner (2007, 2008, 2011) is háromszoros győztes, míg Jorge Lorenzo (2010, 2012) és Fabio Quartararo (2020, 2021) kétszer, Sete Gibernau (2005) és Nicky Hayden (2006) egy-egy alkalommal bizonyult az időmérőmenőnek.

Az új BMW M5-öt nemrégiben a Vezess is kipróbálta, a tesztünk itt olvasható el: