Jönnek a kínai gyártók, a globális autógyártásban már igen komoly tényezőként vannak jelen, de a legfelsőbb szegmens, az ultraluxus azért még európai terep. Rolls-Royce-, Maybach-, Bentley-szintű típusról eddig még csak hír sem érkezett, de úgy tűnik, változni fog a helyzet hamarosan.
Minden eddiginél nagyobb zászlóshajót tervez piacra dobni a Huawei és a JAC. A közösen tervezett típus nagyobb lesz a jelenleg gyártott kínai kocsik 99,99 százalékánál. Jól hangzó ígéret: az 5,48 méter hosszú, 2 méter széles és 1,54 méter magas szedán, 3,37 méteres tengelytávú Maextro S800 már tényleg a Maybach vadászterületére merészkedik, hiszen egyetlen centiméterrel hosszabb lesz, mint az 5,47 méteres Mercedes-Maybach S680.
Bár Kína autóipara vitathatatlanul sokat fejlődött a formatervezés terén, a Maextro S800 esetén azért érezhető, hogy sorvezetőként szolgáltak az európai luxusmárkák. Ahelyett, hogy egy merész, új identitást alakítana ki, bőségesen merít ezekből – és nem mindig sikeresen.
A felnik egyértelműen Rolls-Royce-ihletésűek, a krómdíszítésű alsó lökhárító légbeömlője olyan, mintha a Bentley-től kölcsönöztek volna, míg a kéttónusú külső fényezés egyértelműen a Maybach stílusjegyeit idézi.
Az S800 néhány egyedi megoldást is felmutat, például a csillagmintás ajtókilincseket és a részletgazdagon kidolgozott LED-világítást. Ezek az apróságok azonban nem elegendőek ahhoz, hogy ellensúlyozzák az autó nem túl eredeti esztétikáját.
A műszaki tartalom viszont hipermodern, a típus képes lesz Level 3-as önvezetésre és tisztán elektromos hajtásláncot kap majd. 2025 első felében várható majd a valódi debütálás, a technikai részleteket ekkor közlik majd, az ára viszont már publikus, mert már így látatlanban rendelhető az autó. Az árlistán 1-1,5 millió jüan (54-81 millió forint) összeg szerepel, ami egy ilyen kategóriát képviselő típus esetén ma már az olcsó szegmenst jelenti.