Az autót a Carrozzeria Touring Superleggera műhelyében készítik, teljes egészében kézi munkával. Minden autón egy-egy dedikált csapat dolgozik majd, akik szorosan együttműködnek a megrendelővel, megvalósítva annak különleges kívánságait – de nem minden kívánságát, csak azokat, amelyek összeegyeztethetők a márka hagyományaival és értékeivel.

Akik hamarosan kézhez kapják az új 33 Stradale kulcsát azok egyben az egyik leggyorsabb Alfa Romeo büszke tulajdonosai is lesznek, miután az autó teszteken átlépte a 320 km/h-s sebességet.

Így száguld végsebessége felé az Alfa Romeók csúcsa 1

A 4,64 méter hosszú és 1,97 méter széles Alfa Romeo 33 Stradale az olasz márka új csúcsmodellje, amely ott folytatja, ahol az 8C Competizione közel 15 évvel ezelőtt abbahagyta.  Az Alfa Romeo 33 Stradale a márka jelenlegi legkiválóbb erőforrását, a 2.9 V6-os turbómotort kapta meg, 620 lóerőre hangolva. Ez a motor pedig egy modern gyöngyszem, a turbókorszak egyik olasz műalkotása. Remélhetőleg pont ezért a legtöbb vevő ignorálja az elektromos opciót, ugyanis az 33 Stradalét elektromos hajtással is lehetett kérni. Ez 750 lóerős, viszont 590 kilóval nehezebb a 104 kWh-s akkumulátora miatt. 

Így száguld végsebessége felé az Alfa Romeók csúcsa 2

Aerodinamikus karosszériája karbon utascellára épül, amely biztosítja az alacsony tömeget és a nagy szilárdságot. Az Alfa Romeo összesen 33 példányt készít ebből az autóból, az első darabokat év végén szállítják ki. Mielőtt azonban ez megtörténne, az olasz márka egyet elvitt az Nardó Technikai Központba Dél-Olaszországban, hogy megnézzék, mire képes az új szupersportautó.

Jelenleg a Porsche használja, az eredetileg a FIAT által, 1975-ben épített tesztlétesítményt, ami 700 hektáron terül el. Az erdőkkel és mediterrán bozótosokkal tagolt területen nem kevesebb mint 20 pálya található, ahol a legváltozatosabb körülmények között végezhetnek teszteket és folytathatnak kísérleteket a mérnökök.

Ezek közül a pályák közül is a leghíresebb a Nardò Ring: egy speciális kialakítású körpálya, amely 4 kilométeres átmérőjével és 12,6 kilométeres teljes hosszával tökéletes az autók és motorkerékpárok nagy sebességű tesztelésére.  A világ leggyorsabb körpályájaként számon tartott Nardò Ring mind a négy sávja eltérő mértékben döntött, és így eltérő kompenzációs sebességet kínál. Amennyiben bármely sávban az arra meghatározott kompenzációs sebességgel haladunk, a pálya lapos parabola-profilja ellensúlyozza a centrifugális erőt, ezért a pilóta úgy érezheti, hogy végtelen egyenesben halad.

Az Alfa Romeo csapata ezen a körpályán végezte a fejlesztés alatt álló 33 Stradale nagy sebességű tesztelését, a gyakorlatban igazolva a modell 333 km/óra elméleti végsebességét, illetve gyorsulását.

 

 Az olasz gyártó által megosztott tesztvideóban az autó sebességmérője magabiztosan lépi át a 300 km/órát. Amikor a tesztpilóta lepadlózza akkor a számok gyorsan emelkednek egészen 323 km/órára. Az Alfa Romeo célja, hogy a 33 Stradale végsebessége 333 km/óra legyen, amit vélhetően tudnak majd a kiszállított modellek. 

 Az Alfa Romeo már rég eladta mindet, de a milliárdosok csak dörömbölnek az ajtón, hívogatják a gyárat, ez arra késztette az olasz márkát, hogy egy figyelmeztetést helyezzen el a videóban, amelyben közli, hogy további rendeléseket nem fogadnak el.