Az MX-5 bekerült egy igen különös társaságba, ahol olyan legendák foglalnak helyet, mint a 911-es Porsche, az E-Type Jaguar, vagy akár a Delorean. Ezek az autók mind legendák, és mindegyik átlényegült köszönhetően egy angol cég beavatkozásának. Szívműtéten estek át, és belső égésű motor helyett immár elektromos árammal oldják meg a helyváltoztatást.
Az Electrogenic által végzett átalakítás során az eredeti karosszéria érintetlen marad – nincs fúrás vagy vágás, a visszaalakítás bármikor lehetséges. 3D-s modell alapján készítették az egyedi hajtásláncot, ami pont befér a Miata karosszériájába.
Az első generációs Mazda MX-5 átalakítása mindössze 100 kg súlytöbbletet jelent, ami az eredeti 990 kg-os tömeghez képest alig észrevehető. A tömegközéppont megmarad, és a teljesítmény-tömeg arány is 21%-kal javul.
A 42 kWh-s akkumulátor a korábbi motor helyén és a hátsó üzemanyagtartály helyére kerül, így a csomagtér kapacitása nem csökken. Az elektromos motor 160 lóerőt és 310 Nm nyomatékot ad le, amit egy egysebességes váltón keresztül továbbít a hátsó kerekekre.
Bár néhány átalakítás megőrzi a kézi váltót, itt erre nincs lehetőség. Az elektromos MX-5 fürgébb mint az eredeti: 0-100 km/h-ra körülbelül 6 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 185 km/h. Egy teljes feltöltés 241 km hatótávot biztosít, ami egy óra alatt elérhető gyors töltéssel. A vezetési módok közül az Eco inkább spórolós, míg a Sport az élményeket helyezi előtérbe.
Míg az adatok ígéretesek, az MX-5 mindig is a mechanikai összhangjáról, a magas fordulatszámú motorjáról, a volán mögötti gépészkedés élményéről szólt. Az elektromos hajtás bár izgalmas újítást jelent, pont azt a fűszert veszi ki a receptből, amiért sokan rajonganak ezért a típusért. Vagy az MX-5 esetén inkább a hátra tolt tető, a napfény élvezete, és a suhanás számít? Vajon szükség van erre a lépésre, vagy ezzel épp az autó lényege veszik el? Az autózás szerelmeseinek van min töprengeniük.