Akár évekig is eltarthat, mire egy-egy autó átlendül a tesztelési fázison, azaz mire a legígéretesebb tervek eljutnak addig, hogy egyáltalán fizikailag teszteljék azokat. A Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökei azonban kifejlesztettek egy új technológiát, ami a jövőben lényegesen lerövidítheti ezt az időt.

A szoftver DrivAerNet++ néven jelent meg, amihez a kutatók több mint 3 millió órát töltöttek az egyetem szerverein. Az elmúlt tíz év legnépszerűbb típusait ötvözték, munkájuk megkönnyítéséhez az Audi és a BMW is biztosított 3D-s modelleket.

Itt az óriási áttörés a jövő tökéletes autójában 1

Fotó: Mohamed Elrefaie/Massachusetts Institute of Technology

Ennek eredményeként született meg a több mint 8000 egyedi autótervből álló adatbázis, ami így a most elérhető legnagyobb nyílt forráskódú autóipari „bibliává” nőtte ki magát. A 39 TB-nyi adathalmazból egy-egy modellhez 26 paraméter nyerhető ki. A 3D-s formatervek többféle ábrázolásban elérhetőek és az aerodinamikai szimulációkat is tartalmazzák, és még ezzel sem aknázták ki a rendszer teljes potenciálját: további MI-modellek gyors és hatékony betanításával tovább bővíthető.

Itt az óriási áttörés a jövő tökéletes autójában 2

Fotó: Mohamed Elrefaie/Massachusetts Institute of Technology

A kutatási és fejlesztési költségek csökkentésével párhuzamosan különösen az elektromos autók tervezését terelheti hatékonyabb, fenntarthatóbb irányba. Arra is jó, hogy megjósolja egy-egy megálmodott modell várható üzemanyag-hatékonyságát vagy hatótávolságot anélkül, hogy fizikai prototípusokra lenne hozzá szükség.