A 80. születésnapján döntött úgy egy japán háziasszony, hogy szögre akasztja a jogosítványát, és ezzel együtt a Mazda RX-7-esét sem használja a továbbiakban. Gyakran visszatérő kérdés, hány éves korukig érdemes ragaszkodniuk a vezetői engedélyükhöz az idős járművezetőknek, nála most jött el ez a pillanat.

A lavinát egy felkapottá vált YouTube-beszélgetés indította el Nisimoto Naoko történetében, ugyanis az adásban kijelentette, keresi a szeretett autója leendő tulajdonosát. Az interjú után több mint 400 ajánlatot kapott e-mailben, ráadásul egy a Mazda PR-osztályától érkezett. A CarWatch beszámolója nyomán azt írja a Jalopnik,

Nisimoto egy szenvedélyes, őszinte levelet kapott a gyártótól,

ami annak köszönhető, hogy a Mazda egyik dolgozója – aki ugyancsak nagy RX-7-rajongó – látta a vele készült interjút, és ekkor javasolta a PR-os kollégáknak, hogy keressék fel.

25 évig volt nála egy autó, a Mazda is megsiratta 1

A harmadik generációs, több mint 800 ezer példányban gyártott Mazda RX-7 a tunerek körében is nagy népszerűségnek örvend. (Illusztráció: Mazda)

Nisimoto 21 évesen szerezte meg a jogosítványát, azaz csaknem hat évtizeden át vezetett. Mielőtt megvásárolta az RX-7-et, több egyedi Toyota tulajdonosa volt, azonban 55 éves korában az egyik Toyotája meghibásodott, így közel tíz év után kénytelen volt megválni tőle – ekkor került képbe az új autó vásárlása.

Az addig hűséges Toyota-ügyfélnél véletlenül, tévénézés közben került képbe a típus, ugyanis az Initial D című animesorozatban szúrta ki annak harmadik, utolsó generációját. Első látásra beleszeretett a stílusába, és azonnal elment egy közeli Mazda-kereskedésbe, hogy – akkori áron – körülbelül 3,2 millió jenért megrendelje. (Ez az összeg még a mostani árfolyamon is több mint 8 millió forintnak felel meg.)

Az általa választott RX-7 Type RB S-t ötfokozatú kézi váltóval és 1,3 literes, kéttárcsás Wankel-motorral szerelték, mely – a kis hengerűrtartalommal ellenére – 255 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, 294 Nm-es nyomaték kíséretében.

25 évig volt nála egy autó, a Mazda is megsiratta 2

Igazi klasszikus az 1,3 literes Wankel-motor – ahogy a mondás tartja: kicsi a bors, de erős. (Illusztráció: Mazda)

Bár a negyed évszázad alatt megtett 77 ezer kilométer nem hangzik bődületesen soknak, még az idő sem tépázta meg Nisimoto és az RX-7 kapcsolatát, amire még Masahiro Moro, a Mazda elnök-vezérigazgatója is kiváló példaként hivatkozott. Bevallása szerint az idős nő elszomorodott, amikor annak idején megtudta, hogy nem lesz esélye másikra váltani, mivelhogy 2002-ben 24 év és több mint 800 ezer példány után abbahagyták a gyártását.

„Azt hittem, ha körülbelül tíz év után jelentkeznek a problémák, válthatok majd egy új RX-7-re, így amikor hallottam, hogy nem gyártják tovább, és nem tudok másik újat venni belőle, még fontosabb lett számomra” – mondta Nisimoto.

Az autója így visszakerült a Mazdához, a nőt pedig elhalmozták ajándékokkal: nemcsak virágot, de az autója rendszámait és tervrajzait is megkapta. Talán nem véletlen az óriási csinnadratta, hiszen a Mazda vezérének pályafutásában is meghatározó volt az RX-7.

„Megrendítően emlékeztetett arra, hogy nem lehet csak közlekedési eszközként tekinteni az autóra. Fontos partner az életben is” – jelentette ki Moro. „Miután csatlakoztam a Mazdához, ez volt az első modell, aminek a marketingjéért feleltem, azaz nagyon különleges emlékek fűznek hozzá.”

Nisimoto autójának következő otthona a Mazda jokohamai kutatás-fejlesztési központja lesz, de a japán gyártó azt ígéri, különleges eseményeken is felbukkan majd.