Az uruguayi Rocha és Maldonado megyéi között lévő Garzón-lagúnán nagy szükség volt egy hídra, a partok között ugyanis korábban csupán hajóval vagy komppal lehetett átkelni. Utóbbiak szállították az autókat, egyszerre kettőt, ha az időjárás megengedte.
Országúton egyórás kerülővel lehetett átérni a túlpartra, ezért 2014-ben nekifogtak a különleges hídnak, amit az uruguayi Rafael Viñoly, a Carrasco reptér és a New York-i Park Ave 432 felhőkarcoló tervezője alkotott.
Az ő tervei szerint, hosszú egyeztetés után született meg a Laguna Garzón Bridge, amely másfél kilométeres hosszával tűnik ki, a tökéletes kör formájáról vált ismertté. A hosszas előkészítésre az egyedi természeti környezet miatt volt szükség, amit meg akartak őrizni.
A híd egyszerre szolgálja a biztonságot és a turizmust. A gépjárműveknek csökkentenie kell sebességét a híd közelében, ami hozzájárul a zajterhelés mérsékléséhez. Emellett a különleges kialakítású móló révén a híd önmagában is turisztikai látványossággá vált, miközben az elhaladó halászok számára továbbra is biztosítja az átkelés lehetőségét.
A projekt kivitelezése 11 millió dollárt emésztett fel. A beruházó szerint a Garzón-lagúna felett ívelő híd nem csupán egy idegenforgalmi látványosság, hanem kilátópontként is funkcionál, miközben kulturális kapocsként összeköti a két szomszédos megyét. A hídon naponta több mint ezer jármű halad keresztül, sokan pedig kifejezetten azért érkeznek a térségbe, hogy személyesen is megcsodálhassák az építményt.