A BYD-hoz tartozó Yangwang már egy ideje intenzívem teszteli az U9-es elektromos szupersportautót, amely a legutóbbi próbák során a híres Nürburgringen is bemutatkozott. Ez a 1300 lóerős, négy villanymotorral felszerelt jármű nem csupán teljesítményével hívja fel magára a figyelmet, hanem innovatív technológiáival is, amelyek közül kiemelkedik a DiSus-X névre keresztelt lengéscsillapítási és rugózási rendszer.
Ezzel az autó nemcsak gyors, hanem képes olyan rendkívüli mozdulatokra is, mint a „táncolás”, a háromkerekezés vagy akár az ugratás!
Az ugratást pedig – K.I.T.T.-hez hasonlóan – menet közben is be lehet vetni. Az alábbi videón láthatjuk, ahogy U9 120 km/órával egy 2,5 méter átmérőjű kátyúhoz érkezik, majd simán átugorja azt. Majd jönnek a jancsiszegek és így tovább.
A gyártó állítása szerint a 2,5 tonnás elektromos autó hat métert képes ugratni ilyen sebességgel és még sofőr sem kell a volán mögé, teljesen önvezető módban.
A DiSus-X futómű először az autó elejét emeli meg, majd a hátsó részt, és landolás előtt a kerekeket is optimális pozícióba állítja, hogy az érkezés a lehető legfinomabb legyen.
Bár az ugrási funkció nagyon látványos, a gyakorlati hasznossága erősen megkérdőjelezhető. A mindennapi közlekedésben aligha várható, hogy egy autó ugrálva kerülje ki az úthibákat. Sőt, az ilyen manőverek balesetveszélyesek is lehetnek. Jelenleg inkább marketingfogásként érdemes tekinteni a technológiára, amely a BYD innovációs képességeit és a futóműrendszer fejlettségét hivatott bemutatni.
Hogyan ugratott K.I.T.T. a tévéképernyőn? Így: