Szöges abroncsokkal közlekedő autóst kapcsoltak le a rendőrök, amikor hétvégén a miskolci bükki utakon tartottak ellenőrzést, írta a Facebookon a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei rendőrség. A havas időjárásra való tekintettel voltak jelen, ám erre a fogásra ők sem számítottak.
Az autóra ugyanis speciális, letaposott hóra vagy jégre való abroncsokat szerelt a tulajdonos. A rendőrök hamar kiszúrták, a poszt szerint már „a menethangja is felettébb érdekes volt az autónak, amelyik a hollóstetői üdülőtelepnél szántotta a havat”.
„Csak ki akarta próbálni” – mondta a sofőr, de ennyivel nem tudta elkerülni a törvény erejét.
„A szabálysértési eljárás megindítása mellett a rendőrök a helyszínen elvették az autó forgalmi engedélyét, illetve felfüggesztették a jármű forgalomban való további részvételét; azaz egy időre szögre akasztottuk a kocsit” – összegezte az eljárás eredményét a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei rendőrség.
A kommentek között sokan nyilvánítottak véleményt, egyesek szerint ez (noha tiltott) mindig jobb megoldás, mint a papíron szabályos, kopott nyári gumival veszélyeztetni a többi közlekedőt. Erre a következő választ adták a rendőrség Facebook-oldalának kezelői: „Nekünk nem a jogszabály értelmezése a feladatunk, hanem a betartatása, ha tilos, nincs mérlegelési lehetősége a rendőrnek, és a jogalkotók sem mi vagyunk!”
Azt nem árt megjegyezni, és a szöges gumi mellett kardoskodó kommentelőknek tudni, hogy a képeken jól látható Pirelli Sottozero abroncsok nem közúti használatra készültek. Ezek raliautókra fejlesztett versenyabroncsok, amelyekkel még olyan országokban sem lehetne legálisan közlekedni, ahol engedélyezettek a szöggel ellátott abroncsok a téli hónapokban.
A sárga felirat és a méretes szögek árulkodnak, a ralira készült abroncsokból akár 7 milliméterre is kilóghatnak a szögek. Ezzel szemben az utcai daraboknál 1,5-2 mm a maximum, a szabály országonként változik, de a korlátozás értelme világos: a kiálló fém kárt tehet az aszfaltban, ha épp nincs hó.
Itthon nincs olyan helyzet, ahol a téli gumi ne lenne maximálisan elég, ha pedig tényleg havas hegyekbe készülünk, akkor a jó öreg hólánc lehet segítségünkre.